Poniedziałek, 16 sierpnia 2021

W pierwszym półroczu tego roku spółka E-Kiosk, właściciel platform e-Kiosk.pl, e-Gazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i e-bookami oraz agencji marketingowej e-ContentLAB.pl, odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 8,7 proc. do poziomu 6,18 mln zł w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.

Natomiast wskaźnik EBITDA wzrósł w raportowanym okresie o 29,3 proc. do poziomu 2,32 mln zł.”Wyniki drugiego kwartału 2021 roku pod względem wyników finansowych wpisują się w trend wzrostowy obserwowany w poprzednich kwartałach. Spółka wypracowała zysk netto na poziomie 1 mln zł, zł osiągając tym samym wzrost o 37 proc. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 3,1 mln zł, co jest wynikiem lepszym od ubiegłorocznego o 9 proc.” – czytamy w sprawozdaniu.

W raportowanym okresie e-Kiosk S.A. wygrał przetarg na dostawę e-prasy do Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz nawiązał współpracę z Biurem Rzecznika Finansowego, BM PKO BP, mBank, Alior Bank oraz Mercedes-Benz Manufacturing Sp. z o.o.

Ponadto rozbudowano ofertę dla przedsiębiorców. W ramach sklepu internetowego, oferującego oprogramowanie Mała Księgowość, uruchomiono serwis contentowy prezentujący fachową informację z zakresu prowadzenia firmy.

W drugim kwartale Spółka udostępniła także użytkownikom nową odsłonę aplikacji mobilnej Nexto z audiobookami, e-bookami i prasą cyfrową.

Należąca do spółki agencja eContentlab zrealizowała kampanię marketingową ukierunkowaną na wzrost rozpoznawalności marki e-Kiosk wśród klientów biznesowych.

„Od początku wiedzieliśmy, że rok 2021 będzie sporym wyzwaniem. W ubiegłym roku dynamicznie zareagowaliśmy na zmieniające się otoczenie rynkowe z powodu pandemii i udało nam się skutecznie zagospodarować wzrost zainteresowania treściami cyfrowymi. Nie byliśmy pewni, czy nowo pozyskani czytelnicy z nami zostaną. Wciąż staramy się udoskonalać ofertę i o rezultatach naszej strategii na ten rok będę mógł więcej powiedzieć pod koniec czwartego kwartału. Niemniej na półmetku jestem zadowolony z tego, jak realizujemy założenia” – komentuje cytowany w komunikacie Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk.

Podaj dalej
Autor: ET