środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Hachette Livre Sp. z o.o. (dawniej Wiedza i Życie S.A.)01-029 Warszawa, ul. Dzielna 60, tel. (022) 5364900, fax (022) 5364999, http://www.wiz.com.pl, e-mail wiz@wiz.com.pl Sprzedaż książek wydawnictwa Hachette Livre w 2005 roku wyniosła 25,63 mln zł; w stosunku do 2004 roku wzrost przychodów wyniósł 28 proc. W 2005 roku wydano najwięcej tytułów w historii – 243, w tym 189 pierwszych edycji. Nakłady w 2005 roku były zbliżone do poziomu z roku poprzedzającego i sięgnęły 2,97 mln egz. Zachowany został również wynik sprzedaży ilościowej, który wyniósł 1,97 mln egz. Zatrudnienie w 2005 roku wynosiło 33 etaty.Do 2000 roku firma działała pod nazwą Wiedza i Życie. Sprzedaż realizowana przez wydawnictwo w latach 1996 - 1999 utrzymywała się na podobnym poziomie 8 - 9 mln zł, przy czym rok 1999 był zdecydowanie gorszy pomimo, że Wiedza i Życie odniosła duży sukces edytorski, opracowując własne przewodniki turystyczne, które trafiły do renomowanej serii Dorling Kindersley „Eyewitness Travel Guides”. Po inwestycji Hachette w Wiedzę i Życie wyniki firmy zdecydowanie poprawiły się. Porównując rok 2005 do roku 1999, widać, że wydawnictwo osiągnęło trzykrotny wzrost obrotów, a liczba wydanych tytułów zwiększyła się czterokrotnie. Książki ilustrowane ciągle dominują w ofercie i nadal są wydawane z logo Wiedzy i Życia - jako uznanego i cieszącego się popularnością. W 2005 roku wzrosła sprzedaż we wszystkich naszych działach, w dużej mierze za sprawą poszerzania oferty. Jest coraz więcej nowych tytułów, co pozwala umacniać pozycję na różnych rynkach - mówiła w maju 2006 roku Magdalena Cowden, prezes Hachette Livre Polska . Hachette jest polskim edytorem wspomnianej serii Dorling Kindersley oraz kilku innych licencyjnych serii dla turystów („Przewodniki Thomasa Cooka”, „Wspaniały Weekend”, „Top 10”). Publikowana jest także własna seria przewodników „Wędrówki po Polsce” – ukazały się w niej bogato ilustrowane: „Mazowsze”, „Tatry”, „Mazury i Warmia” oraz monumentalny tom „Polska”, sprzedawany w dwóch różnych formatach i w dwóch wersjach językowych. Wiedza i Życie jest jedynym na świecie wydawnictwem, które przygotowało kilkanaście własnych tytułów dla Dorling Kindersley (wspomniane już przewodniki turystyczne, których polski tytuł brzmi: „Przewodniki Wiedzy i Życia”). Wydano m.in.: „Warszawę” i „Budapeszt” (dotąd przetłumaczone na cztery języki), „Kraków”, „Berlin”, „Polskę”, „Monachium i Bawarię”, „Niemcy”, „Austrię”, „Szwajcarię”, „Wyspy Kanaryjskie”, „Polskę”, „Norwegię”, „Danię”, „Tunezję”, „Majorkę, Minorkę i Ibizę”, „Cypr”. W przygotowaniu są „Czechy i Słowacja”. W serii „Przewodniki Wiedzy i Życia” mamy dużą liczbę tytułów opracowanych przez naszą redakcję. W oryginalnej wersji angielskiej ww. serii, w wydawnictwie Dorling Kindersley, zostało opublikowanych ok. 80 tytułów. Ponad 50 z nich jest wydanych u nas. Nasza redakcja pisze przewodniki dla DK od przeszło 10 lat. Wydaje mi się, że mamy tam mocną pozycję. Na 80 tytułów – jedenaście już jest naszych, na dwunasty czekamy, dwa następne będą w przyszłym roku i trzy następne są w opracowaniu, czyli prawie 20 proc. serii to nasze przewodniki – wspominała w 2004 roku Magdalena Cowden (w 2006 roku ukazała się piętnasta publikacja napisana przez polską redakcję).Książki Hachette sprzedawane są głównie w seriach lub blokach tematycznych. Obok już wymienionych w ofercie Hachette znajdują się ilustrowane serie: „Sposób na...”, „Sport dla Każdego”, „Porady Domowe”, „Zwierzęta w Domu” oraz wprowadzony na rynek pod koniec 2005 roku cykl dla hobbystów „Kolekcja Wiedzy i Życia”. Pierwszym w nim tytułem i jednocześnie jednym z największych sukcesów wydawniczych 2005 roku była pozycja „Wina …
Wyświetlono 25% materiału - 530 słów. Całość materiału zawiera 2122 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się