Wtorek, 25 kwietnia 2023
Książki to kategoria numer jeden w sprzedaży mobilnej

Z aplikacji Empik korzysta już blisko 5 mln użytkowników. Grono aktywnych użytkowników w całym 2022 roku powiększyło się o prawie 40 proc. Już niemal co drugie zamówienie internetowe składane jest w ten sposób – wynika z podsumowania spółki.

– Empik stoi dziś na dwóch filarach – sieci ponad 340 salonów stacjonarnych oraz platformie Empik.com, gdzie prowadzimy sprzedaż własną oraz marketplace. Aplikacja pozwala klientom wygodnie i intuicyjnie poruszać się między tymi kanałami. Znajomy poleca książkę? Możemy od razu zarezerwować ją w salonie z poziomu smartfona i odebrać w drodze do domu. Zauważyliśmy, że kończy nam się ulubiona kawa? Zamówienie nowej paczki trwa mniej więcej tyle, co przygotowanie latte, a jeśli korzystamy z Empik Premium, dostawę do domu mamy za darmo. W jednym miejscu znajdziemy wszystkie paragony i kody odbioru, a karta klienta wyświetla się nawet bez dostępu do Internetu. Do tego dodajmy najwyższej klasy design, UX oraz natywny feeling aplikacji, dzięki którym jest ona jedną z najlepiej ocenianych na polskim rynku w kategorii zakupy – tłumaczy Jakub Rak, Head of Mobile w Empiku.

Według raportu „E-Commerce w Polsce 2022” aż 92 proc. internautów w wieku 15-24 lata robi zakupy online za pośrednictwem smartfonów. Znajduje to odzwierciedlenie w topach sprzedażowych aplikacji Empik. W całej jej historii wśród 10-ciu najchętniej kupowanych produktów znajduje się aż 7 książek młodzieżowych. Na podium uplasowały się trzy części serii „Rodzina Monet” Weroniki Anny Marczak. Ten trend jest także widoczny w najczęściej wyszukiwanych hasłach w aplikacji.

– Książki to zdecydowanie kategoria numer jeden w naszej sprzedaży mobilnej (do tej pory ponad 19 mln egz.), a aplikacja w naturalny sposób wpisuje się w trendy na rynku. Czytelnicy poszukują inspiracji i rekomendacji na BookToku czy Bookstagramie, a gdy jakiś tytuł wpadnie im w oko, mogą go zamówić, nie odkładając smartfona – komentuje Jakub Rak. – Co ciekawe, drugą najpopularniejszą kategorią są zabawki (2,6 mln kupionych sztuk), a najczęściej wyszukiwanym hasłem w ogóle – „LEGO”. Użytkownicy aplikacji chętnie zamawiają też artykuły papiernicze, muzykę, kosmetyki czy produkty do domu.

Jak informuje Empik, aż 90 proc. wszystkich produktów oferowanych przez Empik można zamawiać do salonu w opcji eko – bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Jest to najchętniej wybierana opcja dostawy przez użytkowników aplikacji (70 proc.).

Z myślą o użytkownikach aplikacji mobilnej Empik przygotował tygodniowe dedykowane im promocje. Do 30 kwietnia nowi klienci otrzymają 20 zł rabatu przy zakupach powyżej 100 zł, a obecni – 10 zł. Codziennie można polować w aplikacji na specjalne, limitowane oferty – po dwie w każdej kategorii produktowej. Z okazji „Tygodnia aplikacji Empik” tysiące innych produktów dostępnych jest w supercenach. Ponadto do 30 kwietnia obowiązuje promocja 3 za 2 na wybrane winyle, a codziennie w Hitach Dnia – pojawiać się będzie 10 TOPowych tytułów książkowych.

Podaj dalej
Autor: ET, fot. Empik
Źródło: Empik