
Na Facebookowym fanpage`u „Kupiłbym tę ksiażkę, gdyby nie okładka” wyłoniono w internetowym głosowaniu najlepsze i najgorsze okładki książek wydanych w Polsce w 2019 roku.
Najlepsza dziesiątka:
1. Alex Kerr „Japonia utracona” (Wydawnictwo Karakter). Projekt okładki: Przemek Dębowski.
2. Joanna Gierak-Onoszko „27 śmierci Toby’ego Obeda (Dowody na Istnienie). Projekt: Magdalena Wdowicz-Wierzbowska. Adaptacja projektu okładki: Dominika Jagiełło/OneOnes Creative Studio.
3. Martyna Raduchowska „Fałszywy pieśniarz” (). Projekt: Dominik Broniek.
4. Justyna Bargielska „Dziecko z darów” (Wydawnictwo Wolno). Projekt: Alicja Biala.
5. Osamu Dazai „Zmierzch” (Tajfuny). Projekt: to/studio.
6/7/8/ (Ex aequo) Kurt Vonnegut seria (Zysk i S-ka Wydawnictwo). Projekt: Jędrzej Chełmiński.
Herman Melville „Billy Budd” (Państwowy Instytut Wydawniczy). Projekt: Fajne chłopaki.
James Baldwin „Zapiski syna tego kraju” (Wydawnictwo Karakter). Projekt: Przemek Dębowski.
9. Wit Szostak „Poniewczasie” (Powergraph). Projekt: Ula Pągowska.
10. Tomasz Maruszewski „Do końca świata” (Prószyński i S-ka). Projekt: Zlepki.
Najgorsze okładki
1. Jakub Żulczyk „Czarne słońce” (Wydawnictwo Świat Książki).
2. Andrea Camilleri „Gra luster” (Oficyna Literacka Noir sur Blanc).
3. Ex aequo: Arthur Conan Doyle „Szerlok Holmes i jego przygody. Pięć pestek pomarańczy” (Wydawnictwo Psychoskok – książki) i Anna Świrszczyńska „Jeszcze kocham…” (Wydawnictwo W.A.B.).
Fanpage śledzi już blisko 10 tys. obserwujących. Strona powstała po to, aby dyskutować o nietrafionych okładkach.