Wtorek, 8 czerwca 2004
Komunikat PIK Niemiecki rynek książki Podczas 49. Międzynarodowych Targów Książki na seminarium organizowanym przez Centrum Informacji o Książce Niemieckiej (BIZ), Polską Izbę Książki i Ars Polonę została poruszona kwestia dystrybucji książek, problemu ciągle nie w pełni rozwiązanego w Polsce. Ze względu na rangę zagadnienia na seminarium obecni byli reprezentanci wszystkich segmentów polskiego rynku książki. Analiza dystrybucji została ukazana na tle modelu niemieckiego, który jest systemem dojrzałym, ewoluującym na przestrzeni wielu lat. Prelekcja została podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczyła struktury rynku księgarskiego w Niemczech, zaś druga bezpośrednio systemu dystrybucji, a więc drogi, jaką pokonują książki zanim trafią do czytelnika. Struktura rynku księgarskiego w Niemczech regulowana jest przez dwa istotne elementy: Ustawę o cenach, co oznacza małe możliwości różnicowania cen; Stowarzyszenie Niemieckich Księgarzy. Ustawa o cenach obowiązuje w Niemczech od połowy 2003 roku. Sama regulacja cen nie jest jednak sprawą nową (regulacja istniała od dawna w formie umowy branżowej), natomiast nowością jest pojawienie się samej ustawy regulującej ceny. Od czasu wejścia w życie ustawy, niemieckie wydawnictwa są zobowiązane do ustalania cen wszystkich swoich książek, a także do upublicznienia ich w specjalnym czasopiśmie branżowym. Ustalone ceny obowiązują następnie w księgarniach i sklepach. W wyniku tego czytelnik ma gwarancję, iż niezależnie czy będzie kupował w małym wiejskim sklepiku czy też w wielkomiejskiej, dużej księgarni, zapłaci za daną książkę taką samą lub bardzo zbliżoną cenę. Ustawa ściśle określa zasady handlu, np. nowo powstałe wydawnictwo nie może otrzymać lepszych warunków handlowych niż wydawnictwa już istniejące. Podobne restrykcje dotyczą również udzielanych rabatów, które nie mogą być drastycznie różnicowane wśród tej samej grupy klientów. Stowarzyszenie Księgarzy Niemieckich zostało …
Wyświetlono 25% materiału - 261 słów. Całość materiału zawiera 1046 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się