Czwartek, 23 grudnia 2021
Rosnący popyt na graficzne papiery biurowe

Koncern Stora Enso poinformował o badaniach rynkowych, dotyczących zapotrzebowania na papiery biurowe do drukowania. Jak informuje Poligraficzna Agencja Informacyjna, uzyskane rezultaty wskazują na powrót popytu na tego typu podłoża, co wynika przede wszystkim z powrotu wielu pracowników do biur po wielomiesięcznym okresie pracy zdalnej i mniejszej ilości wykonywanych wówczas wydruków.

– To bardzo dobra wiadomość dla całej branży – powiedział Jonathan Bakewell, wiceprezydent kierujący działem Office & Book Papers w Stora Enso. Badanie wykorzystaliśmy nie tylko do zbadania popytu na graficzne papiery biurowe, ale też do zadania kilku pytań związanych z zachowaniami pracowników w kontekście procesów drukowania jak też ich preferencjami związanymi z powrotem do biur – dodał.

Badanie, które objęło ok. 3400 osób ze Szwecji, Wielkiej Brytanii, Francji, Holandii i Niemiec, wskazuje na sukcesywnie następujący powrót do wcześniejszego trybu pracy. 35 proc. respondentów odpowiedziało twierdząco na pytanie czy już wrócili do biura, zaś 51 proc. oczekuje, że będzie on wkrótce miał miejsce. Jednak – co podkreślono – w wielu przypadkach nie ma mowy o powrocie do trybu 5-dniowego. Preferowany wariat hybrydowy (33 proc.) uwzględnia trzy dni pracy biurowej i dwa zdalnej, realizowanej z domu. 14 proc. badanych zadeklarowało zaś, że nie zamierza w ogóle wracać do biura.

Respondenci odnieśli się w badaniach również do kwestii drukowania. Z ich odpowiedzi wynika, że pracując w biurze drukują o 32 proc. więcej niż podczas pracy w domu i to pomimo faktu, że 65 proc. posiada w nim własną drukarkę. 28 proc. stwierdziło, że drukuje w domu mniej, gdyż „koszt z tym związany nie był pokrywany przez pracodawcę”. Jednak nawet pomimo globalnego spadku ilości drukowanych stron, zaskakująca – w ocenie Stora Enso – liczba respondentów (79 proc.), która zdecydowała się na domową drukarkę, zadeklarowała wyższą wydajność pracy w związku z tym zakupem. Co więcej, większość badanych osób (70 proc.) wskazało gotowość do nabywania droższych papierów, które są bardziej przyjazne dla środowiska. Respondenci wskazywali także na jakość papieru jako ważny czynnik decyzyjny.

– Obecnie, gdy praca w domu staje się bardziej sformalizowana, ludzie czują się coraz bardziej skłonni do ustalania własnych kryteriów zakupu. Zmieniły się też ich preferencje w tym zakresie. Koszty i wygoda użytkowania wciąż są wymieniane jako priorytety, respondenci częściej niż przed rokiem wskazują też kwestie zrównoważonego rozwoju jako czynniki decydujące o ich wyborze. Neutralny ślad węglowy był wymieniamy w tym kontekście jako najważniejsze kryterium. Gdy zaś mówimy o jakości druku i proekologiczności, wszystkie wspomniane . parametry i potrzeby konsumenckie spełnia nasz flagowy produkt czyli papier Multicopy Zero – stwierdził Jonathan Bakewell.

Proekologiczny papier biurowy Multicopy Zero jest produkowany w zakładach Stora Enso w Nymölla (na zdjęciu).

Podaj dalej
Autor: (fran), Foto: Stora Enso
Źródło: Poligraficzna Agencja Informacyjna