W 2021 roku przychody Storytel ze streamingu audiobooków wyniosły 2,251 mln koron szwedzkich (992 mln zł), co oznacza wzrost o 20 proc. rok do roku i nieco powyżej prognoz firmy.Przychody Storytel w czwartym kwartale ubiegłego roku w wysokości 605 mln koron (266 mln zł) były zgodne z prognozami zarówno w regionie skandynawskim, jak i w ponad 25 rynkach międzynarodowych, w których działa firma.
Na koniec 2021 roku Storytel miał 1,81 mln płatnych abonentów, co stanowi 22-proc. wzrost w stosunku do 2020 roku i tuż za przewidywanym przez firmę zakresem od 1,82 do 1,84 mln.
Przychody ze streamingu w Skandynawii wyniosły 459 mln koron szwedzkich (202,4 mln zł).
Na rynkach pozanordyckich w czwartym kwartale odnotowano 145 mln koron szwedzkich przychodów (63,95 mln zł), co wskazuje na roczny poziom wzrostu na poziomie 41 proc.
Poza krajami skandynawskimi średnia liczba abonentów Storytel wzrosła o 43 proc.,, osiągając 736.700 płatnych subskrybentów w porównaniu z czwartym kwartałem 2020 roku. Oznacza to roczny wzrost o 220.700 płacących abonentów i średni przychód na jednostkę na poziomie 66 koron (29,11 zł).
“Pomimo wysokiego poziomu penetracji rynku, nasz segment skandynawski nadal rośnie w solidnym tempie 15 proc.” – komentuje w raporcie rocznym dyrektor generalny Jonas Tellander.
Jak zapowiada, “aby nadal przyciągać nowych subskrybentów i utrzymać dotychczasowych, przyspieszymy nasze inwestycje w treści ekskluzywne i premium, takie jak Storytel Originals”.
Jonas Tellander podkreślił także, że inwestycje w Polsce przyniosły dobry efekt. “Obserwujemy utrzymującą się silną dynamikę w Polsce, Rosji i Turcji, podczas gdy wzrost w Holandii był nieco wolniejszy niż oczekiwano”.
“Zaczynamy również dostrzegać pozytywne wyniki w regionie Ameryki Łacińskiej po przedłużonym załamaniu [związanym z] pandemią COVID-19”.
Przeczytaj także: Michał Gwiazdowski nowym Country Managerem w Storytel Polska