Piątek, 1 lutego 2002
Wydawałoby się, że naturalnym miejscem prezentacji oferty wydawniczej jest księgarnia. Rozumiana jako placówka handlowa oferująca spectrum publikacji znajdujących się na rynku wydawniczym. Dla ułatwienia czytelnikom poszukiwań określonych książek dawno temu wymyślono księgarnie specjalistyczne m.in. medyczne, prawno-ekonomiczne, rolnicze, naukowo-techniczne, edukacyjne itp. oraz ogólnoasotrymentowe posiadające książki z różnych dziedzin wiedzy. W zasadzie , po okresie pewnego zamieszania, tego typu specjalizacja wróciła do łask i dziś już można śmiało mówić, które placówki księgarskie sprzedają określony typ literatury. Jest to ważne nie tylko dlatego, że specjalistyczną książkę sprzedaje się inaczej, ale także dlatego, że i wydawnictwa mają swoje określone preferencje tematyczne i specjalizują się w wybranych zagadnieniach. Wydawałoby się zatem, że publikowane w określonych wydawnictwach książki trafiają na lady księgarń przygotowanych do ich sprzedaży. Generalnie rzecz biorąc, rzeczywiście tak jest, jednak... Nie do końca to prawda. MAMIENIE NIŻSZYMI CENAMI W ostatnim czasie miałam okazję przyjrzeć się magazynom wydawców ( wielu warszawskich oficyn) i praktycznie z każdego wychodziłam chora. Okazuje się , że najwięcej ksiązek znajduje się wcale nie na rynku księgarskim , ale tu właśnie. Sterty paczek sięgające sufitu budząi zdumienie, i przerażenie. Taki widok rodzi pytanie, dlaczego książki zamiast czekać na klienta w księgarni zalegają magazyny wydawców. Odpowiedź - wydawałoby się - jest oczywista: po licznych bankructwach hurtowni i księgarń, w których wydawcy stracili dużo pieniędzy, dzisiaj czują się pewniej trzymając swoją produkcję wydawniczą pod kluczem. Niestety, nie tłumaczy to jednak faktu, dlaczego nie szuka się pomysłu na to, co zrobić, by ogromna liczba książek znów trafiła na swoje miejsce, czyli do księgarń. Preferuje się rozwiązania eliminujące księgarnie z systemu powszechnej sprzedaży książki, czyniąc to ze szkodą dla czytelnika, dla …
Wyświetlono 25% materiału - 267 słów. Całość materiału zawiera 1069 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się