Czwartek, 28 marca 2024

Rok 2023 wydawnictwo Forum Media Polska zakończyło przychodami netto ze sprzedaży na poziomie 69,43 mln zł (wzrost 4,7 proc. w porównaniu z 2022 rokiem) i wypracowanym zyskiem netto blisko 2 mln zł.

W obszarze biznesowym wpływy reklamowe były o 24 proc. wyższe od planowanych, w obszarze medycznym – o 19 proc., a przychody z eventów i konferencji – aż o 60 proc.

Wpływy ze sprzedaży wyrobów (czyli głównie wydawanych tytułów prasowych) zmalały z 25,05 do 23,16 mln zł, a z usług (m.in. reklam) poszły w górę z 37,45 do 43,42 mln zł. Forum Media Polska wydaje magazyny z paru obszarów tematycznych: edukacja (m.in. „Psychologia w praktyce”, „Głos Pedagogiczny”, „Charaktery”, „Polonistyka”, „Forum Logopedy”), medycyna (m.in. „Animal Expert”, „Wiadomości Dermatologiczne”, „Forum Pediatrii Praktycznej”), budownictwo („Real Estate Magazine”, „Mieszkanie i Wspólnota”), BHP i produkcja („Menedżer Produkcji”, „Logistyka a Jakość”, „Służby Utrzymania Ruchu”), administracja i zarządzanie (m.in. „Magazyn Online Marketing”, „PR Manager”, „Monitor Zamówień Publicznych”, „HR Business Partner”) oraz zdrowie i uroda (m.in. „Food Forum”, „Kurier Fryzjerski”, „BikeBoard”), a także kursy i programy na CD i DVD.
W br. Forum Media Polska spodziewa się spadku swoich przychodów o 7 proc. i wzrostu zysku o 17 proc. Jako strategiczny cel wskazuje wzmocnienie w obszarze subskrypcji odnawialnej, zwłaszcza w zakresie klientów biznesowych. Zaplanowała niższe niż przed rokiem wydatki na badania i rozwój, chce zarabiać na takich inwestycjach z poprzednich lat.

 

Podaj dalej
Autor: W
Źródło: Wirtualnemedia.pl