Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek Wydawnictwa Siedmioróg wyniosły 13,33 mln zł (spadek o 7 proc.). Nakładem oficyny ukazało się 338 tytułów, w tym 108 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 1,46 mln egz., sprzedano 1,8 mln egz. Nadwyżka sprzedaży nad produkcją o 620 tys. egz. może wynikać z tego, że Siedmioróg jest wyłącznym dystrybutorem dwóch małych polskich oficyn (Promocja i Jasieńczyk), a od 2002 roku także publikacji Larousse’a.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku wydawnictwo Zielona Sowa zrealizowało sprzedaż o wartości 15,82 mln zł. Spadek przychodów w stosunku do 2004 roku wyniósł 6 proc. (16,75 mln zł). Nakładem oficyny ukazało się 565 tytułów, w tym 183 pierwsze wydania. Łącznie nakłady wyniosły 3,2 mln egz., sprzedano 2,9 mln egz. Struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 40 proc. – encyklopedie, słowniki i poradniki, 30 proc. – literatura dla dzieci i młodzieży, 30 proc. – beletrystyka dla dorosłych. W 2005 …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W sierpniu 2006 roku Muza odkupiła 50 proc. udziałów w wydawnictwie Wilga. Było to sfinalizowaniem ciągnących się przez ponad rok rozmów. W nowym, dwuosobowym, zarządzie wydawnictwa znaleźli się Jan Wojniłko i Włodzimierz Czarzasty. Wiadomo, że tak jak różnią się nasze oferty, tak różni się sposób sprzedaży. Inaczej sprzedaje się literaturę i albumy, inaczej książkę dziecięcą. Muza ma lepiej opanowane tradycyjne kanały dystrybucji, Wilga markety – mówi Jan Wojniłko . Upraszczając, można powiedzieć, że Wilga do …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku łączne przychody Publicatu, Wydawnictwa Dolnośląskiego i Książnicy wyniosły 40,16 mln zł (wzrost o 15 proc.). Nakładem grupy w 2005 roku ukazała się rekordowa liczba 599 tytułów, w tym 246 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 4,79 mln egz. W ofercie Grupy Wydawniczej Publicat znajduje się blisko 3 tys. tytułów, obejmujących swoją tematyką pełną ofertę rynkową: od książek dla dzieci przez publikacje popularnonaukowe, słowniki i encyklopedie, albumy krajoznawcze i poradniki, po książki z zakresu literatury …
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma powstała w 1991 roku i początkowo działała jako jeden z działów firmy Multico Sp. z o.o. joint - venture. Jej założycielami i współwłaścicielami są Mirosław Sobkowiak i Inga Szwedler – absolwenci SGGW w Warszawie. Doświadczenie w branży wydawniczej zdobywali w Państwowym Wydawnictwie Rolniczym i Leśnym.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Elżbieta Jarmołkiewicz jako jedna z nielicznych oficyn średniej wielkości od jesieni 2002 bezpośrednio zaopatruje sieć hipermarketów. Zdarza się, że książki przeznaczone dla marketów są drukowane w odmiennych okładkach od tych, które trafiają do księgarń.
środa, 22 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Egmont Polska wyniosły 35,56 mln zł, wzrosły o 17 proc. w stosunku do roku poprzedniego (30,37 mln zł). Przychody ogółem osiągnęły...
środa, 27 września 2006
Raport Gemius – rodzice chętnie kupują swoim pociechom książki
Wirtualna Polska opublikowała dziś raport firmy Gemius S.A., która przeprowadziła badanie opinii społecznej dotyczące postaw rodziców wobec kupowania produktów dla dzieci. Analizą objęto odpowiedzi 985 internautów, rodziców dzieci w wieku do 12 lat. Zdaniem prawie połowy ankietowanych (47 proc.) najważniejszą rolę w rozwijaniu umiejętności dzieci powinny spełniać książki, a następnie zabawki plastikowe (36 proc.) oraz programy i widowiska (30 proc.).
Poniedziałek, 25 września 2006
Nowy tom "Jeżycjady"
Ukazał się nowy tom serii Małgorzaty Musierowicz „Jeżycjada”. „Czarna Polewka” to już siedemnasta część bestsellerowej sagi o rodzinie Borejków. Pierwsza część, „Szósta klepka”, ukazała się w roku 1976, całość liczy sobie zatem już 30 lat! Kolejna część „Jeżycjady” nosi tytuł „Sprężyna”. Jak donosi „Gazeta Wyborcza”, pisarka przygotowuje też encyklopedię „Jeżycjady” zatytułowaną „Silva rerum”. Ma się ukazać w grudniu 2007 roku.
środa, 13 września 2006
Nowi klienci Klubu Książek Disneya oprócz książki dostaną kolorowy plecak
Jak poinformował serwis Wirtualne Media, firma Prografix realizuje kolejną kampanię direct mailingu dla Wydawnictwa Egmont. Promocja dotyczy tym razem Klubu Książek Disneya, adresowana jest do mam małych dzieci a jej celem jest pozyskanie nowych klientów Klubu.
Piątek, 8 września 2006
Media Rodzina oraz Biblioteka Narodowa zapraszają
Wydawnictwo Media Rodzina oraz Biblioteka Narodowa serdecznie zapraszają na konferencję prasową poświęconą premierze kompletnego, trzytomowego wydania „Baśni i opowieści” Hansa Christiana Andersena zawierającego wszystkie 164 utwory przetłumaczone po raz pierwszy bezpośrednio z języka duńskiego przez Bogusławę Sochańska, dyrektorkę Duńskiego Instytutu Kultury...
Wtorek, 5 września 2006
Jest wyrok w sprawie Harry’ego Pottera
Od wczoraj znany jest finał postępowania, jakie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął w sprawie porozumienia zawartego w listopadzie 2003 roku przez wydawnictwo Media Rodzina z dystrybutorami na sprzedaż książki „Harry Potter i Zakon Feniksa"...