Wtorek, 16 sierpnia 2011
WydawcaImpuls
AutorGrażyna Gunia
RecenzentHAB
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2010
Liczba stron228


Na czym powinna polegać praca z dziećmi niesłyszącymi
i słabosłyszącymi? Jaka postawa wychowawcza
wobec dziecka będzie właściwa, by nauczyło
się samodzielności i miało poczucie bezpieczeństwa?
Jak przebiega rehabilitacja dziecka
z wadą słuchu? Surdologopeda musi postawić
diagnozę i zaplanować przebieg terapii, która
kształtuje mowę, stymuluje rozwój sprawności
język. Jakie występują rodzaje zaburzeń słuchu
– pochodzenia ślimakowego i typu centralnego,
jak zaburzenia mowy słuchu wpływają na rozwój psychomotoryczny
dziecka, co kompensuje mu brak słuchu… Tego wszystkiego dowiemy
się z książki Grażyny Guni. Omawia najważniejsze zagadnienia;
zarówno teorię – założenia i definicje (np. anatomia, fizjologia i patologia
narządu słuchu, podstawowe terminy, historię) – jak praktykę
surdologopedii, są tu także wskazówki dotyczące metodyki pracy
logopedycznej – metoda wzrokowo-słuchowo-dotykowa, pedagogiczna,
taneczno-muzyczna, ćwiczenia języka, warg, podniebienia
miękkiego, ćwiczenia artykulacyjne, logarytmiczne, percepcyjno-ruchowe,
ćwiczenia w odczytywaniu wypowiedzi z ust, komunikacja
wizualna, nauka języka migowego. Książka adresowana jest do osób,
które są zainteresowane problematyką kształtowania i terapii mowy
dzieci niesłyszących.

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ