Miejsceonline
Termin26 października 2021 r.
Cena550 + VAT

Polska jest najszybciej starzejącym się krajem w całej Unii Europejskiej! Szacuje się, że do 2050 roku osoby powyżej 60. roku życia będą stanowiły aż 40,4 proc. społeczeństwa. Już teraz w naszym kraju jest około 13 mln osób powyżej 50. roku życia. Kto zatem odpuściłby sobie tak wielki kawałek (jedną trzecią!) tego „tortu”? Jak tworzyć, sprzedawać i reklamować książki dla osób 50+, aby skutecznie ich pozyskać? O tym będzie mowa na szkoleniu.

Jakie STEREOTYPY na temat tej grupy przeszkadzają dobrze ją zrozumieć?

Dlaczego parametry techniczne i edytorskie są tak WAŻNE dla osób 50+?

Które pod segmenty tej kategorii czytelników są NAJBARDZIEJ ATRAKCYJNE i jak dopasować dla nich produkt?

Czy kryminały, romanse i literatura piękna są jedyną alternatywą dla serii wydawniczych i dlaczego czasem WARTO pomyśleć o innych kategoriach?

Kto jest rzeczywistym influencerem na tym rynku i jak dotrzeć do najlepszych blogerów i influencerów 50+?

Czemu podczas promocji ta grupa potrzebuje szczególnego traktowania i jak reklamować książkę, żeby NAPRAWDĘ dotrzeć do czytelników?

Odpowiedzi na te pytania to klucz do zrozumienia największej, a jednocześnie najbardziej lojalnej grupy czytelniczej w Polsce. Ale – uwaga! – te zagadnienia to tylko rozgrzewka. Na szkoleniu omówimy przykłady największych błędów edytorskich i komunikacyjnych na rynku wydawniczym skierowanym do tej grupy. Razem odkryjemy, dlaczego jedne projekty stają się sprzedażowymi hitami, a inne odchodzą w zapomnienie.

Prawie 30 lat doświadczenia w największych wydawnictwach, wprowadzenie na rynek najlepiej sprzedających się projektów wydawniczych dla grupy 50+, doskonała znajomość sekretów tego segmentu, setki przeprowadzonych testów rynkowych i badań fokusowych oraz szkolenia w Polsce, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Działalność influencerska w grupie 45+. Te atuty osoby prowadzącej sprawiają, że wiedza wyniesiona ze szkolenia będzie niezwykle praktyczna i inspirująca.

Szkolenie będzie miało charakter interaktywnego wykładu z elementami pracy w grupach.

Korzyści dla uczestników:
Dowiesz się, na czym polega moc pokolenia 50 plus
Poznasz dane dotyczące Silversów – Jak konsumują media, jakie tytuły czytają i jak spędzają wolny czas?
Dowiesz się o Silversach  w online i co z tego w praktyce wynika dla wydawców.
Poznasz inspiracje, case study dane z 2021 – ciekawe premiery książkowe.

 

Program szkolenia:

I. Grupa docelowa – czyli poznaj dobrze czytelnika 50+

Segmentacja rynku 50+

Fakty i mity na temat tej grupy;

Potrzeby, insighty, style życia, zwyczaje czytelnicze i zakupowe;

Dlaczego przekłady z rynków zagranicznych nie zawsze działają – specyfika polskiego czytelnika 50+;

Czego się nie spodziewasz – wnioski z licznych fokusów i badań rynkowych

II. Content is the king – kluczowe czynniki sukcesu

10 podstawowych „wspomagaczy” content, czyli edytorskie składniki sukcesu;

Lista pytań, które są koniecznie podczas redagowania treści dla osób 50+;

Rola zdjęć i infografiki w grupie silversów

Chwytliwy tytuł – 10 sprawdzonych formatów, które możesz dowolnie formatować;

Okładka sprzedaje – jak ją dobrze zaprojektować dla tej grupy

III. Case stady – czego możemy się nauczyć od innych przykłady z rynku polskiego i zagranicznego

Trendy i nowości dla tej grupy.

Najbardziej pożądane tematy w tej grupie i jak je przedstawić, żeby się sprzedały;

Jak znaleźć lukratywną niszę wydawniczą.

IV. Efektywna promocja dla pokolenia silver. Jak sformułować skuteczny komunikat reklamowy i promocyjny – co rzeczywiście działa na czytelników.

Kolory, fonty, sformułowania – których unikać, a na jakie postawić;

Promocja w internecie – najbardziej skuteczne formaty;

Jak znaleźć dojrzałych influencerów, którzy mają realne przełożenie na sprzedaż;

Przykłady najbardziej wpływowych influencerów i celebrytów w tej grupie;

Czasopisma i magazyny – które są najbardziej lubiane i popularne w tej grupie i jak do nich dotrzeć;

Wydawnictwa, pisma i funpage internetowe dla czytelników 50+ – które są najbardziej atrakcyjne

Jak wejść z nimi we współpracę przy promocji książki; kiedy promocja nie jest potrzebna.

Szkolenie poprowadzą:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy. (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

Magdalena Małgorzata Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy (FB, IG, LinkedIn: #szkoleniadlawydawcy, szkoleniadlawydawcy.pl).

Termin szkolenia: 26 października w godz. 9.00-14.00

Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom.

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł od osoby + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa w pliku pdf). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 500 zł od osoby.

formularz_silver_26_10_21

Dla zainteresowanych firm istnieje możliwość zorganizowania całodziennego warsztatu zamkniętego, skrojonego na miarę indywidualnych potrzeb, w całości poświęconego zagadnieniom kluczowym dla firmy: np. nowych tytułów wydawniczych,  promocji w social media , komunikacji z  klientem 50 plus on-line  i innych istotnych zagadnień,

W przypadku zainteresowania formuła zamkniętą „Silver Tsunami”  prosimy o kontakt z Biblioteką Analiz:

Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl

Ewa Tenderenda-Ożóg:  ewa@rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

 

organizator:

Biblioteka Analiz Sp. z o.o.

ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa