W ramach zajęć przeanalizujemy etapy pracy nad książką, od włączenia do planu wydawniczego po wprowadzenie na rynek, aby poznać rolę poszczególnych działów wydawnictwa w realizacji tego procesu. Przećwiczymy tworzenie kalkulacji tytułu, analizując zależności między formą edytorską, polityką cenową, planami promocyjnymi, nakładem i kosztami. Uczestnicy zapoznają się z narzędziami, które pozwolą usprawnić proces wydawniczy oraz współpracę specjalistów w firmie.
Zaletą warsztatu jest praktyczne podejście do przedstawianych zagadnień, poparte długoletnim doświadczeniem zawodowym prowadzących oraz interaktywny charakter zajęć, pozwalający uczestnikom na weryfikację swojej wiedzy i dotychczasowych doświadczeń.
Zakres tematyczny warsztatu:
1. Plan wydawniczy – budowanie oferty wydawnictwa
2. Elementy tworzenia i realizacji planu wydawniczego:
a) koncepcja wydawnicza
b) analiza konkurencji
c) założenia marketingowo-promocyjne
d) polityka cenowa
e) kalkulacja tytułu
3. Harmonogram tytułu – etapy przygotowania książki do publikacji:
a) określenie daty premiery
b) koordynacja działań poszczególnych komórek wydawnictwa
c) szczegółowy plan marketingowo-promocyjny
d) koncepcja i przygotowanie dystrybucji
e) inne formy edytorskie (w tym e-booki i audiobooki)
f) monitoring oraz weryfikacja harmonogramu i kalkulacji
Podczas zajęć uczestnicy przećwiczą:
a) przygotowanie kalkulacji tytułu
b) opracowanie szczegółowego harmonogramu (uwzględniającego współpracę różnych komórek merytorycznych wydawnictwa)
Szkolenie poprowadzą:
Martyna Zagrzejewska – przez siedem lat była dyrektorem działu promocji w Wydawnictwie W.A.B., a następnie pełniła funkcję dyrektora marketingu w Wydawnictwie Naukowym PWN. Współpracowała także z Wydawnictwem G+J, a ostatnio, w redakcji magazynu o książkach „Papermint”, zajmowała się reklamą, patronatami i promocją. Publikowała też wywiady z pisarzami.
Piotr Bagiński – przez dwadzieścia lat na rynku wydawniczo księgarskim. Był właścicielem lub współwłaścicielem księgarni, hurtowni i wydawnictwa. Wprowadzał na rynek książki z logo National Geographic, a później przez dziesięć lat pełnił rolę dyrektora handlowego w Wydawnictwie W.A.B. Jest mediatorem i certyfikowanym coachem ICC.
Informacje organizacyjne:
Termin i miejsce szkolenia: 12 września 2013 r., Warszawa
Czas szkolenia: 7,5 godz. (9.30–17.00), w tym dwie przerwy kawowe oraz przerwa na lunch
Koszt udziału jednej osoby: 550 zł + VAT. Przy zgłoszeniu minimum 3 osób
z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 500 zł + VAT od osoby.
Cena obejmuje: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, serwis kawowy, lunch, certyfikat uczestnictwa.
Zgłoszenia przyjmujemy do 2 września
Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl tel. (22) 828 36 31
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl, tel. (22) 828 36 31
Organizator: Biblioteka Analiz Sp. z o.o., firma działająca na rynku książki od ponad dziesięciu lat, od sześciu lat prowadząca działalność szkoleniową. Prowadzenie naszych kursów powierzamy profesjonalistom, praktykom, którzy na co dzień udowadniają swe doskonałe umiejętności w danej dziedzinie, znakomicie zorientowanym w specyfice branży wydawniczo-księgarskiej.
Biblioteka Analiz Sp. z o.o.
ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa
tel. 22 828 36 31, tel./ faks 22 827 93 50
www.rynek-ksiazki.pl