Biblioteka Analiz zaprasza do udziału w szkoleniu online:
#NIEtakieŁATWEteSOCIALe: YouTube – strategia na wymagające medium!
Termin i miejsce szkolenia: 19 października, godz. 9.00-15.00
Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom.
W ramach cyklu szkoleniowego #NIEtakieŁATWEteSOCIALe – skierowanego do rynku wydawniczego i księgarskiego będziemy wyjaśniać, przybliżać i przedstawiać w jasny oraz zrozumiały sposób świat social mediów. W dobie współczesnego świata media elektroniczne zyskały bardzo wielu użytkowników. Codziennie miliony ludzi przegląda portale, newsfeedy i skroluje social media w poszukiwaniu ciekawych informacji. Osoby pasjonujące się literaturą, czytelnicy także są obecni w tych kanałach. Dlatego rezygnacja z promocji w nich to świadome rezygnowanie z potencjału sprzedażowego, świadomościowego i zasięgowego.
Od czego zacząć? Jak zmodyfikować obecne już działania? Co zmienić w treści? Czemu stale trzeba pracować nad kanałami w socialach? Które platformy wybrać? Jak w łatwy i skuteczny sposób poprowadzić social media w branży wydawniczej?
Na te (i wiele innych) pytań odpowiemy podczas spotkań w ramach naszego cyklu #NIEtakieŁATWEteSOCIALe
Nasze kolejne spotkanie poświęcimy YouTube.com – platformie, która w dobie popularności materiałów video zyskała najwięcej użytkowników i zarazem największą konkurencję wśród twórców. Jak to się dzieje, że tylko niektórzy odnoszą na niej sukces a większość rezygnuje już po pierwszym miesiącu publikacji? Jak dostosować się do wielu zmian i jak pokonać mity, które narosły przez ostatnie lata wokół algorytmów? O tym oraz o zasadach pracy z YT opowiemy na naszym spotkaniu z Państwem.
PROGRAM
CZĘŚĆ 1 KRÓTKA OPOWIEŚĆ O YOUTUBE.COM
CZAS TRWANIA: 1 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– kiedy? jak? gdzie? powstał YT
– narodziny i popularność YT
– reprezentacja odbiorców – kim są użytkownicy
– potrzeby użytkowników – czego potrzebują odbiorcy
– wprowadzane zmiany w funkcjonowaniu serwisu
– start z kanałem – kiedy i jak zacząć?
CZĘŚĆ 2 TWORZENIE KANAŁU
CZAS TRWANIA: 0,5 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– rola podziału odbiorców
– zakres pokoleniowy użytkowników
– zainteresowania odbiorców
– zasoby kanału – YouTube Studio
– systematyka playlist
– SEO kanału
– podstawy analityki i statystyk YouTube
PRZERWA 15 MINUT
CZĘŚĆ 3 STRATEGIE OBECNOŚCI
CZAS TRWANIA: 0,5 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– kanał ogólny
– kanał tematyczny
– kanał short only
– obecność multichannel
CZĘŚĆ 4 VIDEO MARKETING
CZAS TRWANIA: 1 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– czym jest Video Marketing?
– jak zaplanować kapanie video?
– podstawy w tworzeniu kreacji
– emisja video
– video content recykling
CZĘŚĆ 5 TREŚĆ NA KANALE
CZAS TRWANIA: 1 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– ważność i kategorie formatów
– długie produkcje video
– krótkie produkcje video (wstęp do YouTube Shorts)
– SEO video
– narzędzia do tworzenia
– rola AI w kreowaniu treści
– algorytm video – na co zwrócić uwagę
PRZERWA 15 MINUT
CZĘŚĆ 6 YOUTUBE SHORTS
CZAS TRWANIA: 0,5 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– jak działa karta SHORT?
– potencjał krótkich form
– SHORT a rekomendacje treści
– SHORT i inne platformy social media
CZĘŚĆ 7 PROMOCJA KANAŁU I TREŚCI
CZAS TRWANIA: 0,5 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– kampanie promujące content
– kampanie promujące kanał
– wykorzystanie kanału w systemie GoogleAds
CZĘŚĆ 8 JAK ROBIĄ TO INNI
CZAS TRWANIA: 0,5 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
– przegląd praktyk wydawców zagranicznych
– przegląd praktyk wydawców polskich
CZĘŚĆ 9 SESJA Q&A
CZAS TRWANIA: 0,5 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
Szkolenie poprowadzą:
WERONIKA MICHALCZYK – Marketerka, social media managerka, mobile video makerka i właścicielka agencji kreatywnej. Doświadczenie zdobywała w wewnętrznych działach marketingu oraz w agencjach reklamowych. Budowała wizerunek i social media Marka Kamińskiego, odpowiadała za działania w mediach społecznościowych mniejszych oraz większych firm, tworzyła profil TikTokowy europejskiego festiwalu Camerimage.
RAFAŁ WASILCZYK – Od ponad 14 lat związany z marketingiem, specjalizuje się w działaniach z zakresu digital i social media. Doświadczenie zdobywał pracując w firmach z sektora retail, FMCG, wydawniczego czy medycznego – gdzie był odpowiedzialny za działania promocyjne, budowanie marek i ich komunikację w środowisku online. Obecnie freelancer na stałe współpracujący z firmami przy realizowaniu projektów marketingowych, fanatyk świata cyfrowego i wielbiciel kultury.
Informacje organizacyjne:
Koszt udziału jednej osoby: 600 zł od osoby + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa w pliku pdf). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 550 zł od osoby.
Formularz zgłoszeniowy: formularz_socialmedia19_10_23
tel. 22 828 36 31