środa, 29 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Columbus powstał w 1990 roku (wcześniej działał pod nazwą ELT Books & Press). Właścicielem firmy jest Romuald Hadaś. Columbus prowadzi sprzedaż publikacji związanych z nauką języków obcych.
środa, 29 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Bookland działa na polskim rynku od 1990 roku. W spółkę w 70 proc. zaangażowany jest zagraniczny kapitał. Bookland m.in. zajmuje się administrowaniem nieruchomościami. Powiązany kapitałowo (ale bez zagranicznych inwestorów) Bookland.net jest jednym z największych importerów i dystrybutorów publikacji do nauki języków obcych.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce 2006"
Przychód ze sprzedaży książek wydawnictwa Macmillan Polska wyniósł w 2005 roku 14,13 mln zł i był o 8 proc. wyższy niż w roku poprzednim. Odkąd spółka działa na polskim rynku niemal rokrocznie notuje straty, a jej kapitały własne są głęboko ujemne, choć w 2004 roku zostały podniesione o 4 mln zł. Na koniec 2005 roku kapitały wynosiły minus 6,71 mln zł. Spółka zakończyła rok minimalną stratą w wysokości 93 tys. zł. Strata z lat 1999-2003 …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa LektorKlett wyniosły 17,9 mln zł, co stanowi 4 proc. wzrostu w stosunku do roku poprzedniego (17,2 mln zł). W latach 2002-2004 przychody wydawnictwa wzrosły o ponad 150 proc., a zysk netto ze 170 tys. zł za 2003 rok do 2,24 mln zł w 2004 roku. W roku 2005 wydawnictwo zanotowało zysk netto na poziomie 407 tys. zł. Utrzymuje się wyraźny trend wzrostu produkcji – w 2005 roku …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku po raz drugi z rzędu wzrosły przychody Wydawnictwa Naukowego PWN, poprawił się też wynik finansowy netto. Wygląda na to, że najgorsze lata spółka ma za sobą. Po okresie wysokich strat, które w Grupie Kapitałowej PWN sięgnęły łącznie blisko 80 mln zł, firma nie tylko zaczyna przynosić zyski, ale też inwestuje, próbując zdobywać nowe rynki zbytu. Moją ambicją jest zbudowanie wokół PWN silnej grupy wydawniczej. Rynek książki wszędzie dzieli się na literaturę piękną, …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma Young Digital Poland na początku 2006 roku zmieniła nazwę na Young Digital Planet. Zmiana nazwy wiąże się z ekspansją YDP na inne kraje. Już od dłuższego czasu zakres działalności oraz cele YDP sięgają rynku globalnego. Firma rozwija się bardzo dynamicznie – w 2005 roku łączny przychód ze sprzedaży wyniósł 77,3 mln zł. Oznacza to 80 proc. wzrost w stosunku do roku 2004, kiedy to spółka miała 42,8 mln zł przychodu. Na koniec 2005 roku …
Poniedziałek, 22 maja 2006
Rozmowa z Andreasem Langenscheidtem, szefem Grupy Wydawniczej Langenscheidt
Podczas konferencji prasowej zapowiedział pan przejęcia innych wydawnictw na różnych rynkach – w Europie i Azji. Czy również w Polsce? Rozglądaliśmy się na rynku polskim, ale nie chciałbym szczegółowo mówić o zamiarach. Rozmawialiśmy przez długi czas z wydawnictwem Pascal, jednak z różnych powodów nie doszło do transakcji. Czy można oczekiwać na zakup innego polskiego wydawnictwa w najbliższym czasie? Trudno jest mi o tym mówić. Rozmawialiśmy nie tylko z Pascalem. Firma ta byłaby dla nas dobrą …
Poniedziałek, 15 maja 2006
Samouczki językowe
Wakacje tuż-tuż, warto zatem podszkolić się w zapomnianych nieco lub nie znanych w ogóle językach obcych. Podszkolić – bo na solidną naukę nie ma już zbyt wiele czasu, a poza tym brak jedności w opiniach, czy za pomocą książkowych (czy nawet multimedialnych) samouczków człowiek rzeczywiście da radę nauczyć się języka obcego. Jedni twierdzą – nauczy się w dowolny sposób, byle chciał. Oponenci uparcie zaś twierdzą, że nie ma lepszego sposobu niż spakowanie walizek i powrót …
Piątek, 14 kwietnia 2006
150-lecie Langenscheidta
Mamy wielką przyjemność poinformować, że Andreas Langenscheidt wraz z małżonką, Ulrike Langenscheidt, odwiedzi 51. Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie…
Wtorek, 11 kwietnia 2006
Rozmowa z Robertem Kucem, prezesem zarządu i redaktorem naczelnym wydawnictwa LektorKlett
– Dysponujemy wskaźnikami i danymi liczbowymi, określającymi ilościowo pozycję wydawnictwa LektorKlett na rynku książki w Polsce. Te dane pokazują Państwa miejsce w czołówce mniej więcej trzydziestu największych wydawnictw krajowych i dynamiczny rozwój w ostatnich latach. Chciałbym jednak poprosić o charakterystykę jakościową. Jaką firmą jesteście? – Po pierwsze jesteśmy wydawnictwem edukacyjnym. A po drugie, w ramach rynku książek edukacyjnych koncentrujemy się na publikacjach służących nauce języków obcych. Jest to na naszym bardzo bogatym rynku specjalizacja, można …
Piątek, 31 marca 2006
Angielski dla pięciu milionów - Podręczniki do nauki języków obcych
Mimo, że na rynku książki szkolnej zaobserwowano ogólny spadek obrotów, to sprzedaż podręczników do nauki języków obcych ciągle rośnie. Według danych za 2004 rok, Macmillan zanotował wzrost sprzedaży o 109 proc., Pearson Education o 14 proc., a Langenscheidt o 5 proc. Nawet zjawisko ujemnego przyrostu naturalnego, którego tak obawiają się wydawcy edukacyjni nie powinno mieć dużego znaczenia dla firm publikujących materiały do nauki języków. Przy okazji warto jednak zauważyć, że według danych GUS liczba dzieci …
Poniedziałek, 27 marca 2006
4 kwietnia rusza wspólna promocja Langenscheidt Polska i Centrum Językowego Langpol. Każdy, kto przyniesie do księgarni dowolny słownik językowy (dowolnego wydawnictwa), otrzyma rabat w wysokości 20 zł na „Słownik kieszonkowy polsko-niemiecki, niemiecko, polski” Langenscheidta, liczący 120 tys. haseł i zwrotów, w plastikowej oprawie. Akcja trwa do końca roku szkolnego (30 czerwca). Adresy księgarń, w których można wymienić słownik znajdują się na stronie www.langpol.pl.