Mimo, że na rynku książki szkolnej zaobserwowano ogólny spadek obrotów, to sprzedaż podręczników do nauki języków obcych ciągle rośnie. Według danych za 2004 rok, Macmillan zanotował wzrost sprzedaży o 109 proc., Pearson Education o 14 proc., a Langenscheidt o 5 proc. Nawet zjawisko ujemnego przyrostu naturalnego, którego tak obawiają się wydawcy edukacyjni nie powinno mieć dużego znaczenia dla firm publikujących materiały do nauki języków. Przy okazji warto jednak zauważyć, że według danych GUS liczba dzieci w wieku szkolnym (7-18 lat) będzie spadać do 2010 roku, po czym nastąpi wyraźna stabilizacja oscylująca wokół 5 mln uczniów. Tymczasem sprzedaż podręczników do nauki języków obcych będzie rosnąć w najbliższym czasie z kilku powodów. Coraz więcej osób podnosi swoje kwalifikacje zawodowe, ucząc się języków obcych. Otwarcie zagranicznych rynków pracy, możliwość studiowania na obcych uniwersytetach jeszcze nasiliło to zjawisko. Drugą kwestią jest wprowadzenie obowiązkowej nauki języka angielskiego już od pierwszej klasy szkoły podstawowej. Mimo opóźnień wydaje się, że jeśli nie w tym roku, to w ciągu najbliższych lat pomysł ten zostanie wprowadzony w życie. Sprzedaż w tym segmencie utrzymuje się na wysokim poziomie przez okres całego roku, ale w ciągu najbliższych kilku miesięcy zainteresowanie to jeszcze wzrośnie. Zbliża się czas matur, egzaminów wstępnych na studia (egzaminy z języka pozostały), czerwiec tradycyjnie jest też czasem, w którym zdaje się testy przyznające certyfikaty językowe. Należy wymienić następujące firmy publikujące podręczniki do nauki języków. Z polskich: WSiP, Wydawnictwo Szkolne PWN i Juka-91, a z zagranicznych, działających na rynku polskim przez własne spółki: Pearson Education, Langenscheidt, Hueber Verlag, Macmillan. Swoje przedstawicielstwa mają m. in. Oxford University Press oraz Cambridge University Press. Number one Ciągle najchętniej uczymy się języka angielskiego – wybiera go ponad 65 proc. uczniów, a w całym kraju uczy się angielskiego ponad 5 mln Polaków. Sprawdźmy, co nowego na najbliższe kilka miesięcy przygotowali wydawcy. Dla najmłodszych, 4-5-latków Pearson Education wydał „My First English Adventure”, książkę wykorzystującą znane postacie z bajek Walta Disneya. Starsze dzieci mogą uczyć się z dwóch nowych podręczników – „English Adventure”, który również łączy metodykę nauczania z ulubionymi postaciami z bajek i filmów oraz z intensywnego kursu „Excellent”. Dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej wydawnictwo …