Czwartek, 16 marca 2017
Wnioski z raportu
W przyszłości zakup nie będzie najważniejszym celem konsumentów odwiedzających sklepy stacjonarne - wynika z raportu "Zakupy w 2025 roku" zrealizowanego na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska...
środa, 15 marca 2017
Zastrzeżenie wydawców prasy
"To mocno uderzy i w wydawców i w prenumeratorów" - tak w  wypowiedzi dla serwisu dla serwisu Wirtualnemedia.pl Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wyawców Prasy ocenia niektóre zapisy projektu ustawy o jednolitej cenie książki, który przygotowała Polska Izba Książki, a którego procedowanie zapowiedział, na początku marca, wicepremier i minister kutury prof. Piotr Gliński.
Piątek, 17 lutego 2017
Na stronie internetowej Wydawnictwa Zysk i S-ka zamieszczono oświadczenie Tadeusza Zyska, prezesa zarządu oficyny: Gorąco popieram wprowadzenie ustawy. Źle się stało, że państwo polskie tak późno zainteresowało się poziomem czytelnictwa w naszym kraju. Jego katastrofalny poziom jest efektem między innymi "lenistwa" państwa i pozostawianie rynku książki na pastwę rozmaitych grup interesu. Wielka szkoda, że zapomniano o czytelnikach i autorach. Nie ma bowiem sprawnego i rozwijającego się rynku książki bez księgarń, polskich autorów i czytelników.
Poniedziałek, 9 sierpnia 2010
Statystyka zagranicznych rynków książki
Kiedy wciąż dyskutujemy o wyższości statystyki książkowej prowadzonej przez Bibliotekę Narodową nad danymi, które prezentuje Biblioteka Analiz i odwrotnie, warto zobaczyć, jak robi się to w innych krajach. Oczywistą jest sprawą, że zbieranie danych do bibliografii narodowej jest czymś zupełnie innym, niż ich bieżące gromadzenie i analiza, służące poprawie kondycji merytorycznej i finansowej edytorstwa i księgarstwa. I powinniśmy już zrezygnować z dalszych na ten temat dyskusji, gdyż nie warto wpisywać się w mówienie wciąż o …
Wtorek, 7 października 2008
Wiedza i Praktyka świętuje
W połowie września wydawnictwo Wiedza i Praktyka, wspólnie z autorami, redaktorami, współpracownikami firmy i zaproszonymi dziennikarzami (była wśród nich nasza redakcja), świętowało jubileusz dziesięciolecia poradnika „Prawo pracy”...
Czwartek, 24 kwietnia 2008
Readers Digest 2007
Przychody ze sprzedaży Readers Digest Polska w 2007 roku wyniosły 194,21 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 147,67 mln zł. Jest to wynik lepszy o 7,4 proc. w stosunku do osiagniętego w 2006 roku...
Poniedziałek, 1 października 2007
Wyniki sondażu Estymatora na temat hipermarketów
85 proc. Polaków kupuje żywność i środki czystości w sklepach należących do sieci handlowych. Najpopularniejsza w Polsce sieć takich sklepów to Biedronka - wynika z sondażu Estymatora.
Wtorek, 29 maja 2007
Przewodniczący Kujawsko-Pomorskiej IKP grozi szkołom urzędami skarbowymi
Jeszcze tylko trzy dni pozostały dyrektorom szkół na wybór podręczników, które będą obowiązywały przez kolejne trzy lata. Okazuje się, że wydawcy tak bardzo chcą wypromować swe podręczniki wśród nauczycieli, że dochodzi na tym tle do szeregu nieprawidłowości. Obawy księgarzy nie okazały się bezpodstawne, część książek jest sprzedawana z pominięciem księgarń. Bożena Adamska, kujawsko-pomorski kurator oświaty zabroniła handlu nowymi podręcznikami w szkołach. Takie działanie stanowi naruszenie prawa – oświadczyła. Henryk Tokarz, przewodniczący Kujawsko-Pomorskiej Izby Księgarstwa Polskiego …
Wtorek, 22 maja 2007
Do końca miesiąca drektorzy szkół muszą wybrać zestawy podręczników na najbliższe trzy lata
„Wydawnictwa edukacyjne szturmują szkoły” – czytamy w „Dzienniku Polskim”. Tylko do końca miesiąca mają czas dyrektorzy szkół, by wybrać zestawy podręczników, które obowiązywały będą przez co najmniej najbliższe trzy lata. Wydawcy robią więc co mogą, by jak najlepiej zaprezentować swoją ofertę i przekonać nauczycieli do swoich publikacji. „Wydawcy edukacyjni prześcigają się w ofertach promocyjnych. Co więcej, proponują, by szkoły zamawiały książki bezpośrednio u nich, z pominięciem księgarń” – czytamy w gazecie. Wydawcy oferują nauczycielom ulotki, …
Wtorek, 8 maja 2007
Ok. 25 mld zł wydaliśmy w roku 2006 na towary zakupione od akwizytorów, konsultantów i w firmach wysyłkowych (również sklepach internetowych). To o 7 proc. więcej niż rok wcześniej – donosi „Rzeczpospolita”.