Wtorek, 18 lipca 2017
Kolejny rok z rzędu Amazon został uznany za najcenniejszą markę na świecie w kategorii handlu detalicznego. Koncern  znalazł się na czele zestawienia BrandZ Top 100 za rok 2017, zrealizowanego przez WPP i Kantar Millward Brown. Amazon odnotował także najszybszy wzrost w pierwszej dwudziestce detalistów w rankingu BrandZ – aż o 41 proc. (wartość: 40,1 mld […]
Wtorek, 18 lipca 2017
W pierwszym półroczu 2017 roku Kolporter otworzył 28 nowych saloników, w tym dwa ze strefą Top Drink, czyli ofertą alkoholi. „Utrzymujemy dobrą dynamikę, zarówno jeśli chodzi o otwarcia nowych punktów, jak i rozwój oferty. Przede wszystkim jednak staramy się być jeszcze bliżej klienta i możliwie jak najszybciej reagować na jego oczekiwania. To przynosi efekty – […]
środa, 12 lipca 2017
Więcej Mole Mole i Future Store
W ciągu kilku ostatnich tygodni Grupa Empik uruchomiła i rozwija, niezależnie od swojej sieci salonów, nowy koncept  sklepów dedykowanych książce. W rezultacie na rynku działa obecnie sześć księgarni pod marką Mole Mole, a wkrótce dołączy do nich kolejna. Plany inwestycyjne przewidują otwarcie jeszcze 15 lokalizacji do końca 2017 roku. Zarząd Mole Mole myśli również o […]
środa, 12 lipca 2017
Ruch będzie rozszerzał ofertę usług finansowych, a także rozwijał usługi logistyczne i kurierskie. Prezes i właściciel Ruchu Igor Chałupiec zapowiada, że firma stanie się „nowoczesnym operatorem logistycznym” po uzupełnieniu dystrybucji prasy „logistyką kontraktową i usługami kurierskimi”. I dodał: „chcę także intensywnie rozwijać operacje detaliczne, wprowadzając obok obecnego formatu nowe rozwiązania, które utrwalą naszą pozycję lidera […]
Poniedziałek, 12 czerwca 2017
Oferta i wpływ Amazona
Firma doradcza PwC opublikowała właśnie raport „Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu”. Raport koncentruje się na inwestycjach, które będą musiały poczynić firmy z sektora handlowego, by w przyszłości sprawnie funkcjonować na światowym rynku. Opracowanie PwC oparto na wynikach badania przeprowadzonego w 32 państwach na grupie blisko 24,5 tys. ankietowanych. W polskiej odsłonie […]
Poniedziałek, 12 czerwca 2017
Analitycy Haitong Bank podnieśli prognozę sprzedaży LfL (Like-for-Like, w sklepach porównywalnych) Biedronki w 2017 roku do 6,8 proc. Ponadto, zgodnie z prognozami analityków w 2020 roku Biedronka może dysponować siecią 3044 sklepów, a jej sprzedaż osiągnąć poziom ok. 54,5 mld zł. (pw)
Poniedziałek, 12 czerwca 2017
Igor Chalupiec, prezes jednego z czołowych dystrybutorów prasy – spółki Ruch – zdecydował się na jej wykup menadżerski. Chce tego dokonać za pośrednictwem cypryjskiej spółki Loverose, która podpisała właśnie list intencyjny z dotychczasowym właścicielem Ruch, funduszem Eton Park. Inwestycja Chałupca oznacza wzmocnienie obecności polskiego akcjonariatu w firmie. Ponadto spółka planuje budowę platformy logistycznej i rozwój […]
Czwartek, 18 maja 2017
Raport Daymakerindex
Od kilku lat na łamach „Biblioteki Analiz” prezentujemy wyniki raportu z badania Daymakerindex. Ten międzynarodowy projekt badawczy realizowany jest z wykorzystaniem metody Mystery Shopping. Obserwatorzy Daymaker opisują swoje wrażenia na arkuszu oceny w formie odpowiedzi na 12 zdefiniowanych pytań zamkniętych oraz komentarzy. Realizatorzy badania nie posiadają informacji na temat liczby punktów przyznawanych za poszczególne pytania. […]
Czwartek, 16 marca 2017
Wnioski z raportu
W przyszłości zakup nie będzie najważniejszym celem konsumentów odwiedzających sklepy stacjonarne - wynika z raportu "Zakupy w 2025 roku" zrealizowanego na zlecenie sieci Leroy Merlin Polska...
środa, 15 marca 2017
Zastrzeżenie wydawców prasy
"To mocno uderzy i w wydawców i w prenumeratorów" - tak w  wypowiedzi dla serwisu dla serwisu Wirtualnemedia.pl Maciej Hoffman, dyrektor generalny Izby Wyawców Prasy ocenia niektóre zapisy projektu ustawy o jednolitej cenie książki, który przygotowała Polska Izba Książki, a którego procedowanie zapowiedział, na początku marca, wicepremier i minister kutury prof. Piotr Gliński.