
Platforma z e-bookami i audiobookami w modelu abonamentowym Legimi zrobiła kolejny krok na drodze do jak najszerszej promocji dystrybuowanych przez siebie książek i ich autorów. W kwietniu Legimi zadebiutowało na rynku podcastów, publikując pierwszą serię rozmów z pisarzami.
Gośćmi prowadzącej je Agnieszki Błaszczyk są tak uznani twórcy jak Katarzyna Bonda, Remigiusz Mróz, Katarzyna Puzyńska, Katarzyna Grochola, Sylwia Chutnik, Ryszard Ćwirlej, Ałbena Grabowska, Cezary Łazarewicz, Mariusz Szczygieł, Marcin Wicha czy Paweł Sołtys. W przygotowaniu są kolejne wywiady.
Każdy z wywiadów stanowi kanwę odcinka „Prologu” – cyklicznego programu wideo o książkach, jaki Legimi realizuje od dwóch lat, a którego najpopularniejsze odcinki notowały kilkusettysięczną grupę odbiorców. Partnerami „Prologu” są Wirtualna Polska i serwis Lubimyczytać.pl.
Podcasty zdobywają coraz więcej zwolenników na różnych platformach mobilnych. W roku 2019 zainteresowanie podcastami w Polsce rosło o 40 proc. w skali miesiąc do miesiąca.
– Tworząc program wideo Prolog” docieramy z kamerą do fantastycznych rozmówców. Nasze wywiady z trudem jesteśmy w stanie ograniczyć do 10–minutowego formatu wideo, dlatego udostępniamy dłuższe fragmenty spotkań z gośćmi “Prologu” właśnie w formie podcastu. W ten sposób docieramy do szerszego grona odbiorców – mówi odpowiadający za projekt Jakub Frołow.
Podcasty Legimi dostępne są na najpopularniejszych platformach – Spotify, Apple Podcasts, Podcasty Google i Spreaker.
Według danych Voxnest (właściciel platformy hostingowej dla podcastów Spreaker) Polska jest w pierwszej dziesiątce najszybciej rozwijających się rynków dla formatu podcastów na świecie. Wyprzedzają nas tylko Chile, Argentyna, Peru, Meksyk i Chiny (za Wirtualnemedia.pl).