Niedziela, 1 lipca 2001
BEZ DOBREGO DETALU KSIĄŻKA NIE ŻYJE NA RYNKU Kryzys jaki dotknął branżę wydawniczo-księgarską jest skutkiem narastającego od kilku lat odwrotu czytelników od książki i efektem wtórnego analfabetyzmu Polaków (prasa często cytuje wyniki badań na ten temat). Zjawisko to jest na tyle poważne, że wreszcie nawet Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego włączyło się do działań wspomagających książkę i czytelnictwo. Jednakże program promocji książki ogranicza się do wsparcia wydawców, bibliotek i niektórych organizacji pozarządowych. Księgarnie, naturalne miejsce obecności książki, jak zwykle pozostawiono same sobie. WALKA O PRZETRWANIE Trudno tłumaczyć kolejnej ekipie urzędników państwowych, że to także placówki kultury i samoistne miejsca promocji książki. Wspominam o tym dlatego, że niewykorzystanie księgarń w tak szumnie ogłoszonym przez MKiDN programie promocji czytelnictwa uważam za duże niedopatrzenie. Tymczasem przeciętnemu miłośnikowi książek księgarnia jawi się jako miejsce, w którym znajdują się przeznaczone do sprzedaży książki. Natomiast obce mu i zdecydowanie obojętne są zasady ekonomiczne, na jakich to miejsce funkcjonuje. Niestety, poprzez politykę cenową wydawców czytelnik ten został pośrednio wplątany w ekonomię rynku książki. Bezwzględna walka o klienta i ulubione hasło marketingowców wydawniczych; "Kupujcie u nas! Taniej niż w księgarni" zaważyło na losach wielu firm księgarskich. Księgarnie prowadzą walkę o przetrwanie. Spadające z roku na rok ilościowe zakupy książek (wartościowo, z racji cen, sprzedaż nie odbiega od normy, a bywa, że krzywa rośnie) są niepokojącym zjawiskiem. Księgarnia zamiast sprowadzać książki paczkami, zaopatruje się w pojedyncze egzemplarze, ale za to wielu tytułów. Taki system …
Wyświetlono 25% materiału - 235 słów. Całość materiału zawiera 941 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się