środa, 29 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Przyrost obrotów Firmy Księgarskiej Jacek Olesiejuk jest imponujący. Zarząd spółki stanowią bracia Jacek i Krzysztof Olesiejukowie. W latach 1999-2003, w których hurt księgarski przeżywał kryzys, a kilka dużych podmiotów upadło, FK Jacek Olesiejuk zwiększała obroty.
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku Wydawnictwo Literackie zrealizowało 17,01 mln zł przychodu, z czego na sprzedaż książek przypadło 14,01 mln zł (o 16 proc. mniej niż w roku poprzednim). Nakładem oficyny ukazało się 125 tytułów, w tym 83 pierwsze wydania. Łącznie nakład wyniósł 872 tys. egz., sprzedano 912 tys. egz. Struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 41 proc. – literatura piękna, poezja, eseje, 30 proc. – literatura faktu, biografie, wspomnienia, 15 proc. – literatura dla dzieci i młodzieży, …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku przychód ze sprzedaży książek wydawnictwa Zysk i S-ka wyniósł 14,11 mln zł. W porównaniu z rokiem 2004, oznacza to spadek sprzedaży o 10 proc. Opublikowano 222 tytuły, w tym 143 nowości. Łącznie nakłady wyniosły 775 tys. egz., sprzedano 881 tys. egz. Procentowa struktura sprzedaży przedstawiała się następująco: 60 proc. – beletrystyka, 20 proc. – poradniki, 10 proc. – podręczniki akademickie, 10 proc. – sport, zdrowie, kulinaria. Na koniec 2005 roku w wydawnictwie …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W sierpniu 2006 roku Muza odkupiła 50 proc. udziałów w wydawnictwie Wilga. Było to sfinalizowaniem ciągnących się przez ponad rok rozmów. W nowym, dwuosobowym, zarządzie wydawnictwa znaleźli się Jan Wojniłko i Włodzimierz Czarzasty. Wiadomo, że tak jak różnią się nasze oferty, tak różni się sposób sprzedaży. Inaczej sprzedaje się literaturę i albumy, inaczej książkę dziecięcą. Muza ma lepiej opanowane tradycyjne kanały dystrybucji, Wilga markety – mówi Jan Wojniłko . Upraszczając, można powiedzieć, że Wilga do …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Rok 2005 był bardzo udany dla Domu Wydawniczego Rebis. Po kilku latach pewnej stabilizacji obrotów doszło tym razem do dynamicznego ich wzrostu – przychód wyniósł 18,59 mln zł, z czego na sprzedaż książek przypadło 18,34 mln zł (wzrost o 22 proc.). Opublikowano 218 tytułów, z czego 115 stanowiły pierwsze wydania. Łączny nakład wyniósł 954 tys. egzemplarzy, a sprzedaż przekroczyła 900 tys. egzemplarzy. Rebis osiągnął zysk netto w wysokości 1,28 mln zł, kapitały własne wynosiły 14,11 …
Wtorek, 28 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku Znak zrealizował przychód ze sprzedaży w wysokości 49,5 mln zł, notując ogromny wzrost – o ponad 66 proc. w stosunku do roku 2004 (29,7 mln zł). Wydawnictwo opublikowało 199 tytułów, z czego 94 stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady osiągnęły poziom 2,72 mln egz., sprzedano 2,28 mln egz. Na koniec 2005 roku w Znaku zatrudnionych było 67 osób.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Losy oficyny związane są przede wszystkim z Paulo Coelho – autorem bestsellerowych powieści, których wyłącznym wydawcą w Polsce jest właśnie Drzewo Babel. Firma założona została przez Basię Stępień w 1995 roku wyłącznie w celu opublikowania w naszym kraju „Alchemika” – najsłynniejszej jak dotąd książki Brazylijczyka.
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Firma PHU Sonia Draga powstała 1991 roku, w 1997 roku została przekształcona w spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością. Głównym obszarem działania przez lata był import i dystrybucja samochodowego sprzętu audio (radioodbiorników, odtwarzaczy, wzmacniaczy, głośników etc.). Pod koniec lat 90. firma osiągała z tego tytułu obroty sięgające 2 mln USD. Pierwsza książka – „Stereo w twoim samochodzie” – ukazała się w 2000 roku w nakładzie tysiąca egzemplarzy. W latach 2001-2002 na rynek trafiły zaledwie trzy tytuły: „Kochając …
Poniedziałek, 27 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Wydawnictwo Media Rodzina powstało w 1992 roku. Wchodzi w skład firmy Harbor Point Sp. z o.o. będącej własnością Roberta Gamble. Robert Gamble jest Amerykaninem szkocko-irlandzkiego pochodzenia, w Stanach Zjednoczonych był pastorem Amerykańskiego Protestanckiego Kościoła Episkopalnego. Jest też potomkiem twórcy koncernu Procter&Gamble i akcjonariuszem tej wielkiej firmy. To filantrop, który od lat angażuje się w różne akcje społeczne. Kupił prawa do „Harry’ego Pottera”, kiedy nikt nie spodziewał się, że powieść stanie się niezwykłym bestsellerem.
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce.Edycja 2006"
W 2005 roku udało się odwrócić tendencję spadku przychodów, trwającą od 2002 roku. Sprzedaż wydawnictwa Bertelsmann Media wzrosła nieznacznie, o 2 proc., ze 133 do 136 mln zł. Wzrost firma zawdzięcza głównie bardzo mocnej ofercie tytułowej, na rocznej liście najlepiej sprzedawanych tytułów, publikowanej przez Andrzeja Rostockiego , Świat Książki wprowadził aż 22 pozycje, podczas gdy rok wcześniej 16, a dwa lata wcześniej – 11. W wielu wypadkach były to koedycje, ale też kilka własnych tytułów …
Czwartek, 23 listopada 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
Andrzej Kuryłowicz działa na rynku wydawniczym od 15 lat. W 1990 roku założył wydawnictwo Prima Press s.c. Następnie krótko pracował w wydawnictwie Amber, w roku 1991 z nowymi wspólnikami założył Wydawnictwo Prima, które następnie zmieniło nazwę na Oficyna Wydawnicza Prima sp. z o.o. W latach 1991...
środa, 30 sierpnia 2006
Andrzej Findeisen znów wydaje
21 września pojawi się nowa książka wydawnictwa Andrzeja Findeisena AMF+ Group zatytułowana „Rozdarty naród. Polska brygada spadochronowa w bitwie pod Arnhem” autorstwa George’a F. Cholewczynskiego i w tłumaczeniu Macieja Antosiewicza. Przedmowę do polskiego wydania napisał prof. Norman Davies. Wyłącznym dystrybutorem książki będzie Firma Księgarska Jacek Olesiejuk...