Poniedziałek, 27 marca 2006
Egmont 2005
Przychody ze sprzedaży książek wydawnictwa Egmont Polska w 2005 roku wzrosły o 17 proc. – z 30,37 do 35,57 mln zł. Był to rekordowy obrót na książkach w dziejach spółki. Ukazało się 290 nowych tytułów, w łącznym nakładzie 1,8 mln egz. Łączny nakład sprzedanych książek, komiksów i kalendarzy wyniósł 4,55 mln egz. Największym sukcesem 2005 roku był „Kalendarz szkolny W.I.T.C.H.”, sprzedany w liczbie ponad 81 tys. egz. Łącznie tytułów z serii „W.I.T.C.H.” sprzedano w ubiegłym …
Poniedziałek, 27 marca 2006
WAM 2005
Wydawnictwo WAM odnotowało w 2005 roku 1,6 proc. wzrostu sprzedaży własnych książek. To niewiele, zważywszy na wyniki innych edytorów katolickich i fenomen tytułów związanych z osobą Ojca Świętego. Był to najniższy wzrost przychodów w wydawnictwie księży jezuitów od przełomu 1990 roku (do 2001 roku wzrosty były dwucyfrowe).
Poniedziałek, 27 marca 2006
Rozmowa z Michaelem Klettem, przewodniczącym Rady Nadzorczej Grupy Wydawniczej Ernst Klett Verlag i Philipem Hausmannem, dyrektorem zarządzającym Ernst Klett Sprachen GmbH
Kilka tygodni temu powstała w Polsce nowa spółka należąca do grupy Klett – Akademia Kletta. Jakie wiążą z nią panowie nadzieje? Michael Klett: Spółka specjalizuje się w nauce na odległość, jest to pierwsza nasza tego typu inicjatywa poza obszarem niemieckojęzycznym. Wiążemy z nią duże nadzieje, Polacy coraz więcej inwestują w kształcenie. A szkoły korespondencyjne to przyszłość edukacji. Ludzie często podróżują, nie mają czasu chodzić na normalne kursy, nowe formy komunikacyjne otwierają natomiast nowe możliwości. Nie …
środa, 22 marca 2006
Wrocławskie Dni Książki Naukowej
Dziś na Politechnice Wrocławskiej rozpoczyna się dwunasta edycja Wrocławskich Dni Książki Naukowej. Targi potrwają do 25 marca. Swoje propozycje prezentuje blisko 60 oficyn naukowych z całej Polski...
środa, 22 marca 2006
WSiP kontra Gierowski
Jak informuje „Parkiet”, dziś odbędzie się kolejna rozprawa będąca kontynuacją trwającego od dziesięciu lat sporu o prawo do użytkowania kamienicy przy Pl. Dąbrowskiego w Warszawie, w którym WSiP przez wiele lat miały swoją siedzibę...
Wtorek, 21 marca 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego "Rynek książki w Polsce. Edycja 2006"
W 2005 roku Znak zrealizował przychód ze sprzedaży w wysokości 49,5 mln zł, notując ogromny wzrost – o ponad 66 proc. w stosunku do roku 2004 (29,7 mln zł). Wydawnictwo opublikowało 199 tytułów, z czego 94 stanowiły pierwsze edycje. Łącznie nakłady osiągnęły poziom 2,72 mln egz., sprzedano 2,28 mln egz. Na koniec 2005 roku w Znaku zatrudnionych było 67 osób. Rekordowa sprzedaż osiągnięta w 2005 roku wiąże się niewątpliwie ze wzrostem zainteresowania książkami dotyczącymi zmarłego …
Piątek, 17 marca 2006
Akademia Kletta
Niemiecka grupa wydawnicza Klett intensywnie promuje swoje kolejne dziecko. Akademia Kletta jest pierwszą, stworzoną od podstaw spółką Grupy Klett w Polsce, w sierpniu 2004 roku. Jest ściśle związana z innymi szkołami kształcącymi na odległość, takimi jak Humboldt Akademie w Austrii, ILS (Institut für Lernsysteme) i SGD (Studiengemeinschaft Darmstadt) w Niemczech.Klett Gruppe to około 60 firm wchodzących w skład korporacji należącej do rodziny Klett. Głównym zakresem działania niemal wszystkich firm należących do grupy jest szeroko pojęta …
Poniedziałek, 13 marca 2006
Rozczarowanie inwestorów
Zarząd WSiP podał, że strata netto spółki za rok 2005 wyniesie 40 mln zł. Przypomnijmy, że na początku 2005 roku poprzedni zarząd obiecywał blisko 20 mln zł zysku. „Spółka, którą kieruje Bogusław Dąbrowski, potężnie rozczarowała inwestorów” – pisze „Puls Biznesu”.
Poniedziałek, 13 marca 2006
Rozmowa z Beatą Stasińską, Adamem Widmańskim i Wojciechem Kuhnem, właścicielami wydawnictwa W.A.B.
Przychodzi Mariusz Cieślik i mówi, że idzie wydawać do Świata Książki. Co wtedy? Pozostawiacie decyzję autorowi czy staracie się przelicytować konkurencję? AW: Wolelibyśmy nie mówić o konkretnych nazwiskach ani konkretnych wydawnictwach. BS: Taka rozmowa z autorem może przebiegać według różnych scenariuszy. Możecie sobie panowie wyobrazić pisarza, którego wydajemy od lat i którego książki sprzedaliśmy za granicę, a który przychodzi i mówi wprost, że zadzwonił do niego człowiek z wydawnictwa X i zapytał: „Na jakich warunkach …
Poniedziałek, 13 marca 2006
Firma Media Contacts rozpoczęła realizację kolejnej kampanii online dla Egmont Polska. Obejmie ona promocję Klubu Książek Disneya oraz Klubu Książki Kubusia Puchatka. Trwają już prace nad przygotowaniem kolejnych akcji online promujących tytuły Egmontu...
Poniedziałek, 13 marca 2006
W szkoleniu wzięło udział ponad 30 redaktorów z oficyn: Apostolicum, Bertelsmann Media, Do, Granna, Harlequin, Innowacje Edukacja A. Kubajak, Lektor- Klett, MAC Edukacja, Nowa Era, Reader’s Digest, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Wydawnictwa Pomorskiej Akademii Medycznej, Bellona oraz Instytut Badań Literackich PAN...
Poniedziałek, 13 marca 2006
Nowa akcja promocyjna Pascala. W jej ramach do całego nakładu nowej edycji „Atlasu drogowego Polski 1:200 000” dodawane są kamizelki ostrzegawcze zapewniające bezpieczeństwo osobom poruszającym się po drogach – szczególnie w razie awarii samochodu, korka, mgły...