W ubiegłym roku warszawska oficyna uświetniła 40. rocznicę ukazania się „Imienia róży”, książki, która na trwałe zapewniła włoskiemu uczonemu miejsce na szczytach światowej literatury, dopieszczonym wydaniem powieści – wyjątkowo pięknym, w szlachetnej formie i jednocześnie zadziwiającym prostotą, na co składają się: poręczny format, dobry papier, barwione brzegi kart oraz dobór ilustracji, którymi są rysunki autora. Kolejnym wydarzeniem edytorskim jest nowa edycja „Cmentarza w Pradze”, w tak samo pięknej szacie edytorskiej jak „Imię róży”.
Książka uznawana jest za arcydzieło narracyjnych powikłań i wariację na temat XIX-wiecznych sensacyjno-kryminalnych powieści w odcinkach, a przy tym łączy grę literacką ze zdecydowanie głębszym i nadzwyczaj ponurym znaczeniem. Krytyka podkreśla przy tym, że fabuła opiera się na faktach, co w przypadku tak tajemniczej tematyki jak powstanie osławionego i złowrogiego tekstu „Protokółów Mędrców Syjonu” jest szczególnie intrygujące. Bo ten druk, jaki powstał przed laty, jeszcze w XIX wieku, i do dzisiaj służy propagandzie antysemickiej, jest falsyfikatem, któremu patronowała carska Ochrana. Dlatego ukazanie go w literackiej odsłonie włoskiego mistrza jest dalej niezwykle aktualne i pozwala na lepsze zrozumienie stale wracających ruchów faszystowskich, albo wzorujących się na nich i im ideowo bliskich.