Czwartek, 7 lipca 2022
WydawcaCzarne
AutorMagdalena Idem
RecenzentTomasz Zb. Zapert
Miejsce publikacjiWołowiec
Rok publikacji2022
Liczba stron240
Tekst pochodzi z numeru MLKMagazyn Literacki KSIĄŻKI 6/2022

Wysoce odkrywcza i napisana w biglem debiutancka książka krakowskiej dziennikarki równie wnikliwie, co fascynująco odpowiada między innymi na następujące kwestie: Jak w międzywojniu wyglądał rynek periodyków modowych? Gdzie odbywały się pokazy nowych kolekcji? Kogo wykorzystywano do reklamy tekstyliów, obuwia czy kosmetyków? Czy wełnianym centrum II RP był Laszczków, a andrychowska bawełna miała rodowód czeski? Skąd wzięły się w Milanówku jedwabniki? Dlaczego w popularyzację lnu zaangażował się generał Ludwik Żeligowski? Kim byli: Arpad Chowańczak, Maksymilian Apfelbaum, Gustaw Żmigryder i Boguchwał Myszkorowski? O co konkurowała Zoja Wasilewska z Julią Świtalską? Jaką rolę w międzywojennej modzie odgrywała Irena Pokrzywnicka?

Zapewniam, że odpowiedzi na te i szereg innych pytań, narzucających się czytelnikom w trakcie zajmującej lektury publikacji, są ciekawe, zaskakujące, niekiedy sensacyjne, intrygujące bądź humorystyczne.

No votes yet.
Please wait...
OCEŃ KSIĄŻKĘ
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort