Wysoce odkrywcza i napisana w biglem debiutancka książka krakowskiej dziennikarki równie wnikliwie, co fascynująco odpowiada między innymi na następujące kwestie: Jak w międzywojniu wyglądał rynek periodyków modowych? Gdzie odbywały się pokazy nowych kolekcji? Kogo wykorzystywano do reklamy tekstyliów, obuwia czy kosmetyków? Czy wełnianym centrum II RP był Laszczków, a andrychowska bawełna miała rodowód czeski? Skąd wzięły się w Milanówku jedwabniki? Dlaczego w popularyzację lnu zaangażował się generał Ludwik Żeligowski? Kim byli: Arpad Chowańczak, Maksymilian Apfelbaum, Gustaw Żmigryder i Boguchwał Myszkorowski? O co konkurowała Zoja Wasilewska z Julią Świtalską? Jaką rolę w międzywojennej modzie odgrywała Irena Pokrzywnicka?
Zapewniam, że odpowiedzi na te i szereg innych pytań, narzucających się czytelnikom w trakcie zajmującej lektury publikacji, są ciekawe, zaskakujące, niekiedy sensacyjne, intrygujące bądź humorystyczne.