Piątek, 5 sierpnia 2011
WydawcaImpuls
AutorDorota Hildebrandt-Wypych, Katarzyna Kabacińska
RecenzentHAB
Miejsce publikacjiKraków
Rok publikacji2011
Liczba stron470


Co oznacza dziś dla współczesnej młodzieży sukces
życiowy? Co trzeba mieć, żeby go osiągnąć? „Wiarę
w siebie i w swoje umiejętności oraz silną psychikę”
– odpowiadają niektórzy, „osiągnąłeś sukces, jeśli ludzie
mówią o tobie pozytywnie” – dodają inni. Albo
geny i talent oraz dyplom. Urodę niekoniecznie –
„Angela Merkel została kanclerzem Niemiec, choć
urodą nie grzeszy” – uznał jeden z pytanych.
Czy priorytety i ideały współczesnej młodzieży,

przypominają te, które przyświecały ich rodzicom?
Niektórzy pragną pomyślnie zakończyć studia, inni osiągnąć
szczęście rodzinne i harmonię w życiu, pozostali znaleźć satysfakcjonującą
pracę. „Sukces życiowy to nie tylko kategoria teoretyczna i ideologiczna,
lecz także forma praktyki społecznej, ważna z perspektywy
konstruowania tożsamości człowieka” – piszą autorki. Czyli, jaki sukces
taka młodzież. I odwrotnie. „Moje pokolenie ma za dużo możliwości” –
zauważają niektóry młodzi. I można by dodać – za duże wymagania i za
duży poziom frustracji. W tej pracy wykorzystano przykład młodzieży
polskiej, czeskiej, niemieckiej oraz holenderskiej – postsocjalistycznych
krajów i od zawsze kapitalistycznego. Czy wszędzie spojrzenie młodych
ludzi na sukces jest podobne? Różnice kulturowe są przecież znaczne.
Znajdziemy tu analizę teoretyczną koncepcji sukcesu życiowego w ramach
nauk pedagogicznych i społecznych oraz wyniki badań jakościowych
nad społecznymi konstrukcjami sukcesu życiowego młodzieży
w czterech państwach europejskich.
Dla badaczy problematyki młodzieży, pedagogów społecznych

i studentów – cenna praca.ch

Podaj dalej
OCEŃ KSIĄŻKĘ