Miejsceonline
Termin22 marca 2022
Cena550 + 23% VAT

Coraz częściej klienci wchodzą do księgarni, oglądają uważnie książki, a następnie… kupują je w sieci. Eksperci nie mają złudzeń – zarówno poszukiwanie rekomendacji, jak i sprzedaż książek przenosi się w dużej mierze do Internetu.  Według przeprowadzonych przez nas badań aż 70 proc. czytelniczek książek poleca ciekawą lekturę w social mediach. A na pytanie: „Jaka promocja książek zwraca Twoją uwagę i decyduje o zakupie?” – na pierwszym miejscu pada odpowiedź – reklama w internecie na Facebooku i Instagramie, a na trzecim – polecenia influencerów.

Jak wykorzystać social media, by lepiej promować i sprzedawać więcej książek? Co działa w branży wydawniczej, a co można sobie odpuścić? – o tym będzie mowa na naszym szkoleniu.

– Czy Tik Tok  jest dobrym kanałem dla wydawców?

– Jak budować przekaz na Facebooku, a jak na Instagramie?

– Czy lepiej inwestować w influencerów, czy związanych merytorycznie z tematyką książki?

– W jaki sposób zachęcić autorów do większej aktywności w social mediach?

Odpowiedzi na te pytania to klucz do sukcesu, bo przyszłość branży wydawniczej – czy nam się to podoba, czy nie – jest właśnie w sieci.

Ale – uwaga! – te zagadnienia to tylko rozgrzewka.

Na szkoleniu odkryjemy sekrety budowania zasięgów w social mediach, zdradzimy, co konkretnie działa w branży wydawniczej, omówimy też największe błędy komunikacyjne.

Twoje social media wymagają świeżego spojrzenia? Potrzebujesz najbardziej aktualnej wiedzy? A może dopiero planujesz budowanie swojej marki na Facebooku, Instagramie czy Tik Toku? Jeśli tak – to szkolenie jest dla Ciebie. Odkryjemy przed Tobą najlepsze rozwiązania i pomożemy ułożyć indywidualny plan działań dla Twojego Wydawnictwa.

Szkolenie będzie miało charakter interaktywnego wykładu z elementami warsztatowymi.

Korzyści dla uczestników:

  • Zdobędziesz informacje na temat najskuteczniejszych działań w sieci branży wydawniczej
  • Zdobędziesz rzetelną wiedzę na temat budowania zasięgu organicznego na Facebooku i Instagramie
  • Dowiesz się, jakie działania preferuje algorytm Facebooka i Instagrama
  • Odpowiesz sobie na pytania – czy, jak i z którymi influencerami chcesz pracować
  • Poznasz najbardziej efektywne typy promocji
  • Jeśli jesteś początkujący – zdobędziesz niezbędną wiedzę, żeby zacząć skuteczne działania
  • Jeśli chcesz być bardziej efektywny w sieci – poznasz najlepsze praktyki

 

Program Szkolenia:

I Social media w Polsce – jak to działa w branży wydawniczej

  1. Najczęściej używane platformy w Polsce – poznaj statystyki
  2. Najbardziej popularne social media – kto i jak z nich korzysta
  3. Jak rozróżnić treści wydawnicze na Facebooku, Instagramie, Tik-Toku i YouTubie?
  4. Czy Tik-Tok zacznie wyznaczać trendy i czy naprawdę jest tylko dla najmłodszych?
  5. Najbardziej popularni influencerzy w Polsce vs. niszowi influencerzy – kiedy i z kim warto?
  6. Przykłady budowania zasięgów organicznych i płatnych w branży wydawniczej – co i dlaczego działa?

II Wykorzystaj algorytmy na swoją korzyść

  1. Wszystko o live’ach w branży wydawniczej – jak wykorzystać narzędzie, które wg 78 proc. użytkowników jest najbardziej angażującą formą contentu w social media
  2. Co preferują algorytmy – czyli jakie treści budują zasięgi na Facebooku i Instagramie
  3. Największe błędy popełniane przez wydawców – jak nie robić contentu w sieci
  4. Rola Instastories na Facebooku i Instagramie
  5. Magia zdjęć – nie samym słowem czytelnik żyje – najnowsze badania dotyczące contentu wizualnego i jak to przełożyć na budowanie zasięgu w branży wydawniczej
  6. Plan marketingowy contentu wydawniczego w social mediach

III Kto naprawdę jest twoją grupą docelową – budujemy Personę twojego czytelnika

– warsztat

IV Jak wypromować autora w sieci

  1. Najbardziej efektywne działania – przykłady z Polski i zagranicy
  2. Co powinien wiedzieć autor na temat social mediów
  3. Pięć największych mitów na temat social mediów zdaniem autorów – jak je obalić
  4. Jak dopasować działania w sieci do specyfiki autora i publikacji
  5. Jak wykorzystać wirtualne wydarzenia branżowe

V Promocja w social mediach

  1. Cele promocji – jak je efektywnie określić
  2. Co i jak promować – poznaj różne rodzaje promocji, w zależności od oczekiwanego efektu
  3. Rodzaje promocji a ścieżka zakupu książki
  4. Ciekawe case studies – uczymy się od najlepszych
  5. Trendy na 2022 rok

Szkolenie poprowadzą:

Izabela Pajor – wydawca i marketingowiec z 25-letnim doświadczeniem na rynku poradników. Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc i realizując z sukcesami koncepcję wydawniczą m.in. dla takich poradników, jak „Przyjaciółka”, „Kobieta i Życie”, „Świat Kobiety”, „Mamo to ja”, „Dobre Wnętrze”, „Uroda”, „Glamour”, „Olivia” „100 rad” oraz książki poradnicze, kolekcje i wydania specjalne z zakresu szeroko pojętego wellbeingu, zdrowia, prawa, kuchni, wystroju wnętrz, psychologii, ezoteryki i innych. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu. Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię, uzyskała także dyplom trenera rozwoju osobistego. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.

Magdalena Małgorzata Kos – ekspert z ponad 25-letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training. Współtworzy grupę szkoleniowo-konsultingową Szkolenia dla Wydawcy.

Jak wykorzystać Social Media w branży wydawniczej – praktyczny niezbędnik dla wydawcy i autora. Czyli wszystko o budowaniu zasięgów, promocji książek, współpracy z Influencerami i sekretach social mediów w Polsce.

Termin szkolenia: 22 marca, w godz. 9.00-15.30

Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom.

Koszt udziału jednej osoby: 550 zł od osoby + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe i certyfikat uczestnictwa w pliku pdf). Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 500 zł od osoby.

formularz zgłoszeniowy

Informacje:

Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl

Ewa Tenderenda-Ożóg:  ewa@rynek-ksiazki.pl

tel. 22 828 36 31

 

organizator:

Biblioteka Analiz Sp. z o.o.

ul. Mazowiecka 6/8, pok. 416, 00-048 Warszawa