Miejsceonline
Termin25 stycznia 2023 r.
Cena600 zł + VAT

Chyba nikt by nie przypuszczał, że tradycyjna branża wydawnicza złapie wiatr w żagle dzięki platformie TikTok. Tysiące młodych ludzi dzielą się na nim swoimi ulubionymi lekturami, oznaczając je hashtagiem #BookTok. Jak dotąd hashtag został wywołany ponad 84 miliardy razy. #BookTok zmienia rynek książki. Targi Książki we Frankfurcie, najważniejsza impreza branżowa na świecie, również dostrzegła potencjał #BookToka. W tegorocznej edycji targów TikTok stał się ich oficjalnym partnerem, z własnym stoiskiem i współorganizowaną debatą.

Biblioteka Analiz zachęca do udziału w szkoleniu “TikTok: prawdy i mity, czyli jak, kiedy i czy w ogóle zacząć działać”.

W ramach nowego cyklu szkoleniowego #NIEtakieŁATWEteSOCIALe skierowanego do rynku wydawniczego i księgarskiego będziemy wyjaśniać, przybliżać i przedstawiać w jasny oraz zrozumiały sposób świat social mediów.

W dobie współczesnego świata media elektroniczne zyskały bardzo wielu użytkowników. Codziennie miliony ludzi przegląda portale, newsfeedy i skroluje social media w poszukiwaniu ciekawych informacji. Osoby pasjonujące się literaturą, czytelnicy także są obecni w tych kanałach. Dlatego rezygnacja z promocji w nich to świadome rezygnowanie z potencjału sprzedażowego, świadomościowego i zasięgowego.

Od czego zacząć? Jak zmodyfikować obecne już działania? Co zmienić w treści? Czemu stale trzeba pracować nad kanałami w socialach? Które platformy wybrać? Jak w łatwy i skuteczny sposób poprowadzić social media w branży wydawniczej? Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas spotkań w ramach naszego cyklu #NIEtakieŁATWEteSOCIALe

Pierwszym tematem jest TikTok – kanał, który od zawsze skłania do zadania sobie podstawowego pytania: „być tam, czy nie być?”.

W trakcie naszego szkolenia przedstawimy kanał kompleksowo – skupimy się na wyjaśnieniu i przedstawianiu prawd i mitów zgromadzonych wokół platformy. Powiemy, kiedy należy pokusić się działania w tym kanale, jak je rozpocząć i jakich rezultatów można się spodziewać.

CZĘŚĆ 1 MAKE YOUR DAY – TIKTOK: krótka historia pewnej aplikacji

CZAS TRWANIA: 2 h

PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk

  • Kiedy? Gdzie? Jak? I dlaczego powstał TikTok?
  • Fala popularności – dlaczego TikTok zyskał rzeszę fanów?
  • Reprezentacja odbiorców – kim są booktokerzy?
  • Schemat prezentacji treści – jak ułożyć wciągający content?
  • Popularne formy i materiały – video, filtry, muzyka
  • Co wzbudza zainteresowanie – wszystko o trendach
  • #czelendże – jak korzystać z tych istniejących oraz tworzyć nowe
  • Content i reklamy – buduj społeczność i sprzedawaj
  • Proste narzędzia do montażu
  • Prawo autorskie w 3 minuty

 CZĘŚĆ 2 MIKRO STRATEGIA KANAŁU I PLAN DZIAŁANIA

CZAS TRWANIA: 2 h

PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk

  • Przygotowania do zbudowania mikro strategii kanału na TikTok – cele prowadzenia kanału, dostosowanie do strategii biznesowej/ wydawniczej/ handlowej/ marketingowej, udział kanału w komunikacji dla grup odbiorców
  • Segmentacja grup odbiorców obecnej na kanale – podział pokoleniowy i reprezentacja na platformie, dopasowanie produktów/kategorii do poszczególnych grup
  • Persony podstawowe – główne profile odbiorców
  • Persony uzupełniające – dodatkowe profile odbiorców
  • Struktura kanału, o co poza filmikami należy zadbać
  • Jak skutecznie angażować społeczność
  • Content, plan komunikacji i harmonogram treści

CZĘŚĆ 3 TIK TOK FOR BUSINESS – MOŻLIWOŚCI REKLAMOWE

CZAS TRWANIA: 1h

PROWADZĄCY:  Rafał Wasilczyk

  • Czym są reklamy na TikTok?
  • Możliwości reklamowe
  • Cele reklamowe
  • Rodzaje reklam
  • Spodziewane wyniki

CZĘŚĆ 4 WSPÓŁPRACE NA TIKTOK

CZAS TRWANIA: 0,5h

PROWADZĄCY:  Weronika Michalczyk

  • Kiedy warto współpracować i co może nam to dać?
  • Ile to kosztuje?
  • Mikro czy makro influencerzy?
  • O czym należy pamiętać? Umowy, mierzenie wyników i dobre relacje
  • Na co uważać? Pułapki i najczęstsze błędy
  • Gdzie szukać booktokerów?

CZĘŚĆ 5 JAK ROBIĄ TO INNI – PRZYKŁADY Z POLSKIEGO I ŚWIATOWEGO PODWÓRKA

CZAS TRWANIA: 1h

PROWADZĄCY:  Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk

  • Polskie i światowe przykłady branży wydawniczej
  • Polskie i światowe przykłady branży księgarskiej
  • Jak adaptować trendy z innych branż do tej, w której pracujesz?

CZĘŚĆ 6 PODSUMOWANIE I PYTANIA

CZAS TRWANIA: 0,5h

PROWADZĄCY:  Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk

  • Podsumowanie szkolenia
  • Pytania otwarte

 

PROWADZĄCY:

WERONIKA MICHALCZYK – Marketerka, social media managerka, mobile video makerka i właścicielka agencji kreatywnej. Doświadczenie zdobywała w wewnętrznych działach marketingu oraz w agencjach reklamowych. Budowała wizerunek i social media Marka Kamińskiego, odpowiadała za działania w mediach społecznościowych mniejszych oraz większych firm, tworzyła profil TikTokowy europejskiego festiwalu Camerimage.

RAFAŁ WASILCZYK – Od ponad 14 lat związany z marketingiem, specjalizuje się w działaniach z zakresu digital i social media. Doświadczenie zdobywał pracując w firmach z sektora retail, FMCG, wydawniczego czy medycznego – gdzie był odpowiedzialny za działania promocyjne, budowanie marek i ich komunikację w środowisku online. Obecnie freelancer na stałe współpracujący z firmami przy realizowaniu projektów marketingowych, fanatyk świata cyfrowego i wielbiciel kultury.

Informacje organizacyjne
Termin: 25 stycznia 2023 r.
Szkolenie odbędzie się na platformie Zoom.
Koszt udziału jednej osoby: 600 zł od osoby + 23 proc. VAT (koszt obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe).
Przy zgłoszeniu minimum 3 osób z danej firmy – koszt uczestnictwa wynosi 550 zł od osoby.

>>>Formularz zgłoszeniowy

Kontakt w sprawie szkoleń:
Ewa Zając: ewa_zajac@rynek-ksiazki.pl

Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl tel. 22 828 36 31

PRZECZYTAJ TAKŻE: