Chyba nikt by nie przypuszczał, że tradycyjna branża wydawnicza złapie wiatr w żagle dzięki platformie TikTok. Tysiące młodych ludzi dzielą się na nim swoimi ulubionymi lekturami, oznaczając je hashtagiem #BookTok. Jak dotąd hashtag został wywołany ponad 84 miliardy razy. #BookTok zmienia rynek książki. Targi Książki we Frankfurcie, najważniejsza impreza branżowa na świecie, również dostrzegła potencjał #BookToka. W tegorocznej edycji targów TikTok stał się ich oficjalnym partnerem, z własnym stoiskiem i współorganizowaną debatą.
Biblioteka Analiz zachęca do udziału w szkoleniu “TikTok: prawdy i mity, czyli jak, kiedy i czy w ogóle zacząć działać”.
W ramach nowego cyklu szkoleniowego #NIEtakieŁATWEteSOCIALe skierowanego do rynku wydawniczego i księgarskiego będziemy wyjaśniać, przybliżać i przedstawiać w jasny oraz zrozumiały sposób świat social mediów.
W dobie współczesnego świata media elektroniczne zyskały bardzo wielu użytkowników. Codziennie miliony ludzi przegląda portale, newsfeedy i skroluje social media w poszukiwaniu ciekawych informacji. Osoby pasjonujące się literaturą, czytelnicy także są obecni w tych kanałach. Dlatego rezygnacja z promocji w nich to świadome rezygnowanie z potencjału sprzedażowego, świadomościowego i zasięgowego.
Od czego zacząć? Jak zmodyfikować obecne już działania? Co zmienić w treści? Czemu stale trzeba pracować nad kanałami w socialach? Które platformy wybrać? Jak w łatwy i skuteczny sposób poprowadzić social media w branży wydawniczej? Na te i wiele innych pytań odpowiemy podczas spotkań w ramach naszego cyklu #NIEtakieŁATWEteSOCIALe
Pierwszym tematem jest TikTok – kanał, który od zawsze skłania do zadania sobie podstawowego pytania: „być tam, czy nie być?”.
W trakcie naszego szkolenia przedstawimy kanał kompleksowo – skupimy się na wyjaśnieniu i przedstawianiu prawd i mitów zgromadzonych wokół platformy. Powiemy, kiedy należy pokusić się działania w tym kanale, jak je rozpocząć i jakich rezultatów można się spodziewać.
CZĘŚĆ 1 MAKE YOUR DAY – TIKTOK: krótka historia pewnej aplikacji
CZAS TRWANIA: 2 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
- Kiedy? Gdzie? Jak? I dlaczego powstał TikTok?
- Fala popularności – dlaczego TikTok zyskał rzeszę fanów?
- Reprezentacja odbiorców – kim są booktokerzy?
- Schemat prezentacji treści – jak ułożyć wciągający content?
- Popularne formy i materiały – video, filtry, muzyka
- Co wzbudza zainteresowanie – wszystko o trendach
- #czelendże – jak korzystać z tych istniejących oraz tworzyć nowe
- Content i reklamy – buduj społeczność i sprzedawaj
- Proste narzędzia do montażu
- Prawo autorskie w 3 minuty
CZĘŚĆ 2 MIKRO STRATEGIA KANAŁU I PLAN DZIAŁANIA
CZAS TRWANIA: 2 h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
- Przygotowania do zbudowania mikro strategii kanału na TikTok – cele prowadzenia kanału, dostosowanie do strategii biznesowej/ wydawniczej/ handlowej/ marketingowej, udział kanału w komunikacji dla grup odbiorców
- Segmentacja grup odbiorców obecnej na kanale – podział pokoleniowy i reprezentacja na platformie, dopasowanie produktów/kategorii do poszczególnych grup
- Persony podstawowe – główne profile odbiorców
- Persony uzupełniające – dodatkowe profile odbiorców
- Struktura kanału, o co poza filmikami należy zadbać
- Jak skutecznie angażować społeczność
- Content, plan komunikacji i harmonogram treści
CZĘŚĆ 3 TIK TOK FOR BUSINESS – MOŻLIWOŚCI REKLAMOWE
CZAS TRWANIA: 1h
PROWADZĄCY: Rafał Wasilczyk
- Czym są reklamy na TikTok?
- Możliwości reklamowe
- Cele reklamowe
- Rodzaje reklam
- Spodziewane wyniki
CZĘŚĆ 4 WSPÓŁPRACE NA TIKTOK
CZAS TRWANIA: 0,5h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk
- Kiedy warto współpracować i co może nam to dać?
- Ile to kosztuje?
- Mikro czy makro influencerzy?
- O czym należy pamiętać? Umowy, mierzenie wyników i dobre relacje
- Na co uważać? Pułapki i najczęstsze błędy
- Gdzie szukać booktokerów?
CZĘŚĆ 5 JAK ROBIĄ TO INNI – PRZYKŁADY Z POLSKIEGO I ŚWIATOWEGO PODWÓRKA
CZAS TRWANIA: 1h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
- Polskie i światowe przykłady branży wydawniczej
- Polskie i światowe przykłady branży księgarskiej
- Jak adaptować trendy z innych branż do tej, w której pracujesz?
CZĘŚĆ 6 PODSUMOWANIE I PYTANIA
CZAS TRWANIA: 0,5h
PROWADZĄCY: Weronika Michalczyk, Rafał Wasilczyk
- Podsumowanie szkolenia
- Pytania otwarte
PROWADZĄCY:
WERONIKA MICHALCZYK – Marketerka, social media managerka, mobile video makerka i właścicielka agencji kreatywnej. Doświadczenie zdobywała w wewnętrznych działach marketingu oraz w agencjach reklamowych. Budowała wizerunek i social media Marka Kamińskiego, odpowiadała za działania w mediach społecznościowych mniejszych oraz większych firm, tworzyła profil TikTokowy europejskiego festiwalu Camerimage.
RAFAŁ WASILCZYK – Od ponad 14 lat związany z marketingiem, specjalizuje się w działaniach z zakresu digital i social media. Doświadczenie zdobywał pracując w firmach z sektora retail, FMCG, wydawniczego czy medycznego – gdzie był odpowiedzialny za działania promocyjne, budowanie marek i ich komunikację w środowisku online. Obecnie freelancer na stałe współpracujący z firmami przy realizowaniu projektów marketingowych, fanatyk świata cyfrowego i wielbiciel kultury.
>>>Formularz zgłoszeniowy
Ewa Tenderenda-Ożóg: ewa@rynek-ksiazki.pl tel. 22 828 36 31
PRZECZYTAJ TAKŻE: