BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 190
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 12 marca 2007
Samozatrudniający i samozatrudnieni
Rząd nie poprzestanie na zmianach w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych wprowadzających m.in. nową definicję działalności gospodarczej. Walka z fikcyjnym samozatrudnieniem ma mieć wymiar systemowy, kontrole mają być wzmożone, a kary zaostrzone. Autorem nowych regulacji jest sam Lech Kaczyński. Jak pracownicy? Widmo kar i kontroli wcale nie jest odległe – 7 marca Sejm uchwalił nową ustawę o Państwowej Inspekcji Pracy, zmieniając przy okazji niektóre przepisy kodeksu pracy. Już od 1 lipca inspektorzy PIP …
Poniedziałek, 12 marca 2007
Zarządzanie wiedzą – cz. 5
Cała skrupulatnie gromadzona w wydawnictwie wiedza, która jednak nie znajduje zastosowania w codziennej pracy redakcji, w ostatecznym rozliczeniu okazuje się być zupełnie bezużyteczna. Inwestycje w jej identyfikację czy analizę nigdy się nie zwrócą, jeśli będzie leżała odłogiem w archiwach. By mówić o faktycznych korzyściach z zarządzania wiedzą, a nie tylko o wysiłkach i nakładach finansowych włożonych w tworzenie systemu, nowa wiedza musi być rozpowszechniona i systematycznie wykorzystywana. To na tym etapie zarządzania wiedzą powstają bowiem …
Poniedziałek, 12 marca 2007
Kurs public relations – cz. 21
Tak, proszę Państwa. To już 21. część naszego kursu, oznacza, że nieuchronnie zbliżamy się do jego końca (zaplanowaliśmy 24 odcinki, których rozwinięcie stanowić będzie zapowiadana od dłuższego książka, jaką Biblioteka Analiz opublikuje w maju). Po zagadnieniu trudniejszym, jakim był artykuł na temat badania efektywności działań PR, warto zająć się czymś lżejszym. Zastanówmy się, jak budować dobre relacje z mediami czy z otoczeniem naszej firmy w ogóle.
Poniedziałek, 12 marca 2007
Lustracyjny furor przybiera w ojczyźnie na sile. Nawiedza coraz to inne przestrzenie życia społecznego i dociera do obszarów, które – mogłoby się wydawać – są poza zasięgiem jego ślepej energii. Ostatnio wtargnął w sferę… symboli.