BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 379
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 15 kwietnia 2014
Jak nie zostać spamerem?
Nic tak nie wzbudza naszej niechęci, jak otrzymywanie nieinteresujących treści w skrzynce pocztowej. Zwłaszcza, jeśli jest to skrzynka do której zagląda się często. Dla wielu z nas e-mail jest bardziej osobisty niż list tradycyjny czy nawet telefon. Ani otrzymywanie niechcianych ulotek czy wiadomości sms nie wzbudza takiej irytacji, czasami wręcz agresji, jak otrzymywanie „głupiej (Stupid), bezcelowej (Pointless), wkurzającej (Annoying), wiadomości (Message)”, czyli SPAMu.
Wtorek, 15 kwietnia 2014
Ile razy można?! Ile razy można poświęcać uwagę radosnej działalności polskiego resortu oświaty? Niemal co tydzień ministerstwo zaskakuje nowymi pomysłami, pozornie niemającymi nic wspólnego z rynkiem książki. Otóż nic bardziej błędnego: nowatorskie pomysły MEN-u w stopniu zasadniczym wpłyną na ogólny obraz naszej branży, a dotrze to do nas ostatecznie w roku przyszłym, po opracowaniu i opublikowaniu przez zespół Łukasza Gołębiewskiego paru kolejnych opasłych tomów statystyk i analiz.