Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W kwietniu 2004 roku Wydawnictwo Podsiedlik - Raniowski i S - ka zmieniło nazwę, formę prowadzenia działalności, zmieniły się też zarząd i rada nadzorcza. Działająca od 1990 roku oficyna przyjęła nazwę Publicat i jest spółką akcyjną. Od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się do zmian w wydawnictwie. Wiedząc, że zmienimy nazwę, promowaliśmy głównie nasze imprinty – nazwy takich serii jak: „Książki Szczęśliwego Dzieciństwa”, „Centrum Edukacji Dziecięcej” czy „Edukacja Powszechna”. Coraz więcej tytułów sprzedajemy za granicę, a nazwa …
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Young Digital Poland rozwija się bardzo dynamicznie. Łączny przychód ze sprzedaży w 2004 roku wyniósł 42,84 mln zł, oznacza to ponad 35 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Rok 2003 przyniósł nie tylko wzrost obrotów o 44 proc., do kwoty 31,6 mln zł, ale też wzrost zatrudnienia o ponad 120 etatów. Wydawnictwo konsekwentnie nie podaje poziomu nakładów i sprzedaży liczonej w egzemplarzach, w 2004 roku nie podało także liczby wydanych tytułów...
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Obroty spółki wzrosły w ciągu 6 pierwszych lat istnienia z 700 tys. zł, osiągniętych w 1997 roku, do 55,4 mln zł w 2003 roku. Zatrudnienie w tym okresie wzrosło z 4 do 118 osób. W 2004 roku przychody wyniosły 44,19 mln zł, ale dane nie są porównywalne...
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W 2003 i 2004 roku zrestrukturyzowano sieć przedstawicieli handlowych, którzy w ostatnich latach dostarczali spółce ponad 90 proc. przychodów. Liczbę reprezentantów zmniejszono ze 120 do 60...
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Lata 2002 - 2004 przynoszą stały wzrost przychodów wydawnictwa Pearson Education Polska, które jest obecnie liderem na rynku publikacji do nauczania języka angielskiego, wyprzedzając głównego konkurenta – firmę Oxford University Press, która w Polsce działa poprzez swoje przedstawicielstwo...
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
To bodaj pierwszy przypadek, kiedy w „Rynku książki w Polsce” w jednym opisie pojawiają się dwie firmy, z których żadna nie jest wydawcą książkowym sensu stricto...
Czwartek, 19 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Rok 2004 przyniósł znaczną poprawę wyników Wydawnictwa Naukowego PWN, które najgorsze lata zdaje się mieć za sobą. Po okresie wysokich strat, które w Grupie Kapitałowej PWN sięgnęły łącznie blisko 80 mln zł, firma nie tylko zaczyna przynosić zyski, ale też inwestuje, próbując zdobywać nowe rynki zbytu...
środa, 18 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
W 2003 roku Nowa Era zwiększyła przychody o 8 proc., podczas gdy inni wydawcy edukacyjni albo notowali spadki, albo co najwyżej utrzymali poziom sprzed roku...
środa, 18 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Pięć oficyn wchodzących obecnie w skład grupy Polskie Wydawnictwa Profesjonalne Sp. z o.o. ma niezależne redakcje, własne nazwy i znaki towarowe, choć nie posiadają odrębnej podmiotowości prawnej...
środa, 18 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Najlepiej sprzedające się książki w 2004 roku to: „Z głowy” Janusza Głowackiego (101 tys. egz), „Miasto utrapienia” Jerzego Pilcha (83 tys. egz.), „Więzy krwi” Nory Roberts (48 tys. egz.), „Spalona żywcem” Souad (46 tys. egz.). Sporym sukcesem okazała się zainaugurowana na początku 2004 roku seria „Nowa Proza Polska”...
Wtorek, 17 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
Przychody ze sprzedaży książek polskiej spółki Reader’s Digest w 2004 roku spadły o 9 proc. – ze 147,9 do 134,2 mln zł. W rekordowym 2001 roku sprzedaż książek osiągnęła wartość 154,1 mln zł. Przychody całej firmy (RD jest też m.in. wydawcą wysokonakładowego kolorowego magazynu) spadły o 8 proc. – ze 181,29 do 167,16 mln zł (w 2001 roku wynosiły aż 218,9 mln zł)...
Wtorek, 17 stycznia 2006
Opis z publikacji Łukasza Gołębiewskiego pt. "Rynek książki w Polsce. Edycja 2005"
3 listopada 2004 roku Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne zadebiutowały na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Firma przestała być jednoosobową spółką skarbu państwa. Debiut był bardzo udany...