BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 212
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 15 stycznia 2008
Rozmowa z Edwardem Baranowskim – współwłaścicielem firm dystrybucyjnych Troy i Firma Handlowa Sabina Baranowska
Za bardzo obszernych informacji na temat twoich firm znaleźć w Internecie nie można, a działasz na tym rynku już dziesięć lat. Kamuflujesz się?Nie kamufluję się. Do niedawna wychodziłem z założenia, że duże pieniądze wymagają spokoju, a wielkie – ciszy. [śmiech] Rozumiem, że zgoda na wywiad oznacza gwałtowne pogorszenie się twojej sytuacji finansowej. Bynajmniej. Wyniki są zadowalające. Uznałem po prostu, że po dziesięciu latach trzeba wyjść z „podziemia”. Zacznijmy od tego, jak się w tym „podziemiu” …
Wtorek, 15 stycznia 2008
Nowa powieść Łukasza Gołębiewskiego
11 stycznia do księgarń w całej Polsce trafiła druga powieść Łukasza Gołębiewskiego „Melanże z Żyletką”. „Łukasz Gołębiewski błysnął książką »Xenna moja miłość«. Po dawce solidnej obsceny autor wraca do swojego ulubionego tematu w powieści »Melanże z Żyletką«. Najwyraźniej postanowił sprawdzić odporność czytelnika na zmasowaną ilość wódki, prochów i pornografii. Ale bądźmy sprawiedliwi: opis staczania się bohatera wyszedł mu całkiem nieźle” – już zdążył zrecenzować dziennik „Polska”.
Wtorek, 15 stycznia 2008
Co czyni z „Sekretu” książkę wyjątkową?
Spotykam się z Katarzyną Rodek, prezes wydawnictwa Nowa Proza, by dowiedzieć się wreszcie, co za siła tkwi w tej niepozornej książce zatytułowanej po prostu „Sekret”, że rozpisuje się o niej coraz więcej gazet, pnie się w górę na „topce” Empiku, a do zawartych w niej życiowych instrukcji odwołują się takie gwiazdy popkultury jak Nicole Kidman czy Meg Ryan. No i ta sprzedaż… 10 mln egz. na całym świecie! Zdaniem wydawcy, autorzy innych poradników wypowiadają się …
Wtorek, 15 stycznia 2008
Product placement na rynku książki
Jak najskuteczniej dotrzeć do masowego odbiorcy? Poprzez telewizję oczywiście. To dynamiczna siła marketingowa, żaden inny rodzaj medium nie trafia do tak licznej populacji. 67 proc. naszych rodaków spędza wolny czas, oglądając telewizję, wynika z badań MillwardBrown SMG/KRC. A, jak powiedział Paweł Szwed, dyrektor programowy w wydawnictwie Świat Książki, w rozmowie z Biblioteką Analiz (nr 211): „Okazuje się, że ludzie oglądający telewizję sięgają po książkę”. Stwierdził to na podstawie wyników sprzedaży książki „Kontaktowi, czyli szklarze bez …
Wtorek, 15 stycznia 2008
Jak trafić na bestseller?
Skąd się biorą bestsellery? Dość istotna to sprawa w naszym biznesie… Co uprawnia mnie do zabierania głosu w tej sprawie? Pracuję jako redaktor w Campus Verlag od ośmiu lat. Jest to jedno z największych i najważniejszych niezależnych niemieckich wydawnictw publikujących literaturę faktu w twardej okładce – nie wydajemy książek w oprawie miękkiej. Campus Verlag ma roczny obrót w wysokości ok. 12 mln euro i publikuje ok. 100 tytułów rocznie o tematyce ogólnej, biznesowej, ekonomicznej, politycznej …
Wtorek, 15 stycznia 2008
Felieton
Zdaje się, że zaczynamy od nowa… Przełom roku przyniósł ze sobą wyraźne ożywienie w branży, co w praktyce oznacza, że na wokandę wracają te same, już tysiąc razy wałkowane problemy, których rozwiązanie absolutnie nie leży w gestii środowiska książki. Po pierwsze dlatego, że każdy z uczestników od lat toczonych sporów, debat, dyskusji, pyskówek i awantur ma na temat podstawowego katalogu tzw. problemów własne zdanie, do którego z roku na rok jest coraz bardziej przywiązany; po …