RECENZJE
WYSZUKAJ RECENZJĘ
KATEGORTYZACJA
- Albumy
- Biografie, wspomnienia
- Dla dzieci i młodzieży
- Dramaturgia
- Edukacja
- Encyklopedie, słowniki, informatory, leksykony
- Film
- Filozofia, nauka, esej
- Historia
- Informatyka
- Komiksy
- Książki audio
- Kulinaria
- Listy
- Literatura faktu
- Literaturoznawstwo
- Mapy, atlasy
- Motoryzacja
- Poezja
- Poradniki
- Prawo i gospodarka
- Proza obca
- Proza polska
- Przewodniki turystyczne
- Psychologia
- Religia
- Sport
- Teatr
- Technika
- Varsaviana
- Życie społeczne
ROZWIŃ WSZYSTKIE

Wtorek, 1 lipca 2025
Aleksandra Bar
Za pośrednictwem programów opartych na generatywnej sztucznej inteligencji każdego dnia produkowane są miliony (!) nowych obrazów. I nie da się ich odróżnić od tych tworzonych przez ludzi za pomocą tradycyjnych i cyfrowych narzędzi. „Stajemy zatem przed problemem »zalewu« przestrzeni twórczej dziełami, których status prawnoautorski jest co najmniej wątpliwy z uwagi na trudności ze wskazaniem twórcy-człowieka” […]

Wtorek, 1 lipca 2025
Piotr Ślęzak
Obrazy są potężnym narzędziem, które oddziałuje na nas szybciej i silniej niż słowa. Stąd szybki rozwój Instagrama czy TikToka. Ludzie chętnie dzielą się w mediach społecznościowych fotografiami, w tym także wizerunkami. W związku z intensyfikacją kultury wizualnej warto wiedzieć, jak legalnie korzystać z fotografii i wizerunku, warto znać regulacje dotyczące ich ochrony, by nie narazić […]

Wtorek, 1 lipca 2025
Janusz Barta, Ryszard Markiewicz
Najlepszy przewodnik po polskim i międzynarodowym prawie autorskim wybitnych specjalistów prawa autorskiego – prof. Ryszarda Markiewicza i nieżyjącego już prof. Janusza Barty. To już 10. wydanie, znacznie rozszerzone i uzupełnione o szczegółową analizę ostatniej dużej nowelizacji prawa autorskiego, stanowiącej transpozycję dyrektyw UE o prawie autorskim na jednolitym rynku cyfrowym (2019/790) oraz o internetowych programach telewizyjnych […]

Czwartek, 7 marca 2024
Katarzyna Grzybczyk
Czytam właśnie, że Coca-Cola wprowadza na polski rynek napoje inspirowane k-popem. Promują je koreańscy muzycy. Zapewne decyzja podyktowana jest tym, aby wybić się na fali popularności popowych brzmień z Korei Południowej, które stały się fundamentem subkultury i które szturmem podbiły serca fanów na całym świecie, nad Wisłą też. A k-pop stał się popularny bo… tego […]

środa, 9 lutego 2022
Mauro F. Guillén
„Zanim się zorientujemy, w większości krajów będzie więcej dziadków niż wnuków, łącznie rynki klasy średniej w Azji staną się większe od tych w Stanach Zjednoczonych i Europie razem wziętych, w ręce kobiet będzie trafiać więcej majątku niż w ręce mężczyzn, znajdziemy się pośród robotów przemysłowych, których liczba przewyższy liczbę pracowników produkcyjnych, a liczba komputerów będzie […]

Czwartek, 6 lutego 2020
Katarzyna Grzybczyk
Za sprawą rozwoju technologicznego zmieniły się warunki i sposoby obcowania z szeroko pojętą kulturą. Już nie tylko odbiór, ale również jej współtworzenie coraz bardziej interesuje użytkowników. To zjawisko określane jest mianem prosumpcji (wywodzi się z połączenia produkcji i konsumpcji). „Pasywny odbiór kultury, czyli słuchanie muzyki, oglądanie filmów, czytanie książek, to za mało dla prosumenta XXI […]

środa, 30 stycznia 2019
Ryszard Markiewicz
Książka jest sympatycznym dowodem, że tak poważna sprawa jak zagadnienia prawa autorskiego mogą być przedstawione może nie na wesoło, ale z pewnym dystansem, co ukazuje niestandardowy charakter autora i jego poczucie humoru. Pierwsze oznaki takiego podejścia widzimy już na okładce, gdzie po imieniu i nazwisku autora pojawia się charakterystyczna dla internetu kropka, a po niej […]

Czwartek, 15 marca 2018
Eryk Łon
Są książki, z którymi możemy się nie zgadzać, ale na tyle są ważne, że trzeba je przeczytać. Ten tom należy do tego gatunku. Jedna ze znanych teorii głosi, że pieniądz i zysk nie mają ojczyzny, że są ponadnarodowe, a więc globalne. Jednak w ostatnich latach globalizacja ma złe konotacje i pojawiają się myśli o lokalnych, […]

środa, 22 marca 2017
Monika Brzozowska
Publikacja o charakterze popularyzatorskim, wydana w nowym cyklu wydawnictwa LexisNexis „Poradniki” mającym na celu popularyzowanie wiedzy prawniczej i odpowiadanie na praktyczne potrzeby osób niebędących prawnikami, acz mającym do czynienia z rozmaitymi dziedzinami prawa. Ochrona praw autorskich, a także dóbr osobistych, w tym w szczególności prawa do wizerunku to w działalności marketingowej i reklamie aspekty kluczowe, […]

środa, 22 marca 2017
Tadeusz Skoczny (red.)
To potężne tomisko jest jedynym na polskim rynku tak obszernym i rzetelnym komentarzem do jakże istotnego aktu prawnego regulującego zachowania przedsiębiorców podlegające ochronie publicznoprawnej – ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Obecna regulacja to już trzecia ustawa antymonopolowa uchwalona w odmienionej społecznie i politycznie Polsce. Autorzy komentarza odwołują się również […]

środa, 22 marca 2017
Rainer Niermayer
Interesujący, praktyczny poradnik pomagający ćwiczyć tzw. „umiejętności miękkie” (soft skills) – czyli wiedzę o tym jak postępować z ludźmi, by osiągnąć sukces w biznesie. „Wykształcenie nie wystarczy,” przekonuje w przedmowie Rainer Niermayer, wieloletni trener menedżerów i ich pracowników w zakresie relacji interpersonalnych. „W dzisiejszych czasach sukces w biznesie zależy przede wszystkim od tego, czy przedsiębiorstwo […]

środa, 22 marca 2017
David Meerman Scott
Świetna książka, która w klarowny sposób pokazuje ludziom biznesu jak zarabiać pieniądze i jak promować firmę i produkty z wykorzystaniem nowoczesnych technologii komunikacyjnych. Masowy zasięg Internetu sprawia, że niewielkim nakładem finansowym dotrzeć można do dużych grup odbiorców. Łatwo też personalizować grupy docelowe, do których kierujemy przekaz czy kampanię reklamową. Oczywiście, wraz z rozwojem Sieci rosną […]













