środa, 31 stycznia 2018
Jest na YouTubie takie video: „The Ugly Truth of Children’s Books” („Brzydka prawda o książkach dla dzieci”). Dziewczynka podchodzi z mamą do sporego regału zastawionego od góry do dołu książkami dla dzieci. Zaczynają eksperyment – najpierw ściągają z półek tytuły, w których w ogóle nie pojawiają się chłopcy. Znajdują trzy takie. Potem przychodzi kolej na te książki, gdzie nie występują kobiety i dziewczęta. 76 tytułów znika z półek! Dalej – książki w których dziewczęce bohaterki są, ale… nie  odzywają się – 62 tytuły mniej. Teraz przychodzi kolej na zrzucenie z regału książek, w których dziewczęce bohaterki są, mają swój głos, ale jedyną ich aspiracja jest bezwolne oczekiwanie na księcia. Precz z opowieściami o księżniczkach! Na regale robi się jakoś naprawdę pusto… Dziewczynka krzyczy do niewidocznego bibliotekarza: „Hej chciałabym polecieć na Marsa! Masz o tym książkę?”. Filmik przygotowany prawie dwa lata temu jest częścią amerykańskiej promocji słynnej już książki „Opowieści na dobranoc dla młodych buntowniczek”, wielkiego międzynarodowego sukcesu  wydawniczego, który powstał właśnie na bazie refleksji wynikających z tego eksperymentu. Ta książka musiała powstać, było na nią zapotrzebowanie – Elena Favilli i Francesca Cavallo zebrały pieniądze na publikacje tytułu metodą crowdfundingu: entuzjazm osób wspierających pomysł wpłacających na platformie Kickstarter był rekordowy i przełożył się na sumę 1 mln dolarów! Szybko powstały inne tytuły dyskontujące popularność „Opowieści…” – …
Wyświetlono 25% materiału - 215 słów. Całość materiału zawiera 862 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się