W czerwcowy weekend odbyła się piąta edycja Big Book Festival. Mieszkańcy Warszawy i okolic mieli okazję posłuchać wielu zaproszonych pisarzy z Polski i zagranicy oraz wziąć udział w czytaniu na wolnym powietrzu, wymianie książek i innych atrakcjach. Tegoroczna edycja Festiwalu zgromadziła około 10 tys. czytelników. Udział wzięło w niej ponad 100 autorów z Polski i 15 państw. Na program Festiwalu złożyło się 60 wydarzeń, a przy ich organizacji uczestniczyło 70 wolontariuszy. Organizatorzy przygotowali szeroki wybór sal i wydarzeń. Sala od polskiego pozwalała premierowo zapoznać się z dawna wyczekiwanymi nowościami, Sala antywykładów pozwalała spojrzeć na literaturę z szerszej perspektywy naukowej, zaś w Sali eksperymentów odwiedzający wkraczali na obszar łączenia się sztuk i kultur. Pierwszego dnia festiwalu odbyła się wielka dyskusja z udziałem polskich pisarzy i reporterów na temat odwagi cywilnej w czasach post-prawdy, odwiedzający mogli wysłuchać profesjonalnych aktorów czytających m.in. „Króla”, „Niezwyciężonego” czy „Ojca chrzestnego”. Odbyły się spotkania autorskie z Kazuki Sakurabą, Matthew Knealem i Wiktorem Jerofiejewem. Najwięcej widzów przyciągnął jednak autor serii „Metro” Dmitry Glukhovsky. Rosyjski pisarz opowiedział o swojej współpracy z fanami i kłopotach z tłumaczeniami jego książek: „Nigdy nie chciałem pisać z czytelnikami. Ale ich rola przy tworzeniu uniwersum »Metro 2033« jest nie do przecenienia. Myślałem, że inni pisarze będą tworzyć w podobny sposób, ale tak się nie stało. Autor jest jednak najważniejszy. Tylko niemiecki tłumacz się do mnie odezwał po wskazówki. Jedyny sumienny człowiek. Nie wiem, czy w Polsce czytacie to, co wam napisałem. Podobno polski tłumacz (Paweł Podmiotko – red.) jest bardzo dobry i reakcje na moje książki też takie są. Choć to trochę dziwne, że Paweł zupełnie nie rozmawia po rosyjsku. Dlatego mimo wszystko polecałbym czytanie książek w oryginale”. Glukhovsky opowiedział również, jak to jest być rosyjskim pisarzem, który nie waha się krytykować swojego …
Wyświetlono 25% materiału - 289 słów. Całość materiału zawiera 1158 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu,
należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880.
Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.