Czwartek, 17 maja 2012
Sto największych wydawnictw 2011 roku
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru327
Niemiecki periodyk branżowy "Buchreport" jest wydawany od 1970 roku przez wydawnictwo Harenberg w dwóch cyklach czasowych: jako "buchreport .magazin" co miesiąc i jako "buchreport. express" co tydzień. Każda z wersji ukazuje się w nakładzie 4,5 tys. egz. Edycji miesięcznej towarzyszą osobne dodatki tematyczne pod ogólnym tytułem "buch report.spezial", prezentujące jedną z wybranych grup tematycznych, jak książki dla dzieci, prawo, gospodarka, podatki, religia, audiobooki, zarządzanie wydawnictwem itp. Znane od dziesięcioleci listy niemieckich bestsellerów, publikowane w tygodniku "Der Spiegel" oraz w "Manager Magazin" są opracowywane właśnie przez "Buchreport". Redakcja przygotowuje m.in. coroczne rankingi - stu największych wydawnictw niemieckich, stu największych księgarń niemieckich a także największych sieci księgarskich świata. Ten za rok 2011 jest już dwudziestym trzecim z kolei. Dane pochodzą z ok. 130 ankiet wydawnictw działających na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Pod uwagę bierze się obroty netto, osiągane przez oficyny w trzech wymienionych krajach. Ponieważ stałym zjawiskiem niemieckojęzycznego rynku wydawniczego jest obrót całymi firmami lub przejmowaniem ich programów wydawniczych (portfolio), do obrotów (zysków i strat) wliczane są i transakcje tego typu. O każdym obecnym w rankingu wydawcy czytelnik znajdzie podstawowe dane adresowe, zestawienia z ostatnich czterech lat zawierające liczbę wydanych tytułów, liczbę zatrudnionych pracowników oraz hasłowe określenie profilu produkcji. Ponadto podaje się nazwy wydawców współpracujących, nazwiska osób kierownictwa firmy i co ważne i nieukrywane - wskazanie zazwyczaj jednego, głównego dystrybutora (hurtownika) lub informację, że wydawca sam zajmuje się dystrybucją swojej produkcji. Jeśli wydawca prowadzi działalność poza obszarem niemieckojęzycznym, wówczas podaje się łączne dane o obrotach firmy, grupy wydawniczej lub koncernu. Z przychodów wyłączana jest sprzedaż produktów nieksiążkowych. Od dwóch lat spadają w Niemczech przychody księgarń: w 2010 roku o 3,3 proc. w stosunku do roku poprzedniego, a w 2011 roku - o 2,6 proc. Zmniejszenie sprzedaży widoczne było zarówno w dużych sieciach księgarskich jak i w księgarniach niezależnych. Ponadto obserwuje się większe zainteresowanie księgarzy asortymentem pozaksiążkowym, co wydawcom dostarcza nowych kłopotów. Ze względu na to, iż dynamicznie …
Wyświetlono 25% materiału - 316 słów. Całość materiału zawiera 1267 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się