BIBLIOTEKA ANALIZ
nr Biblioteka Analiz nr 584 (24/2022)
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki). Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
środa, 11 stycznia 2023
– Rok temu po raz pierwszy Oficyna Edukacyjna Krzysztof Pazdro znalazła się w prestiżowym gronie najdynamiczniej rozwijających się polskich firm (w rankingu „Gazele Biznesu 2021” i „Diamenty Forbesa 2022”). Było to dla nas niesamowicie budujące i motywujące do działania doświadczenie. Te wyróżnienia potwierdziły, że idziemy we właściwym kierunku i to przekłada się na konkretne wyniki. Tegoroczne, ponowne wyróżnienie Oficyny w rankingu „Gazele Biznesu 2022”, to jakby przypieczętowanie właściwie obranej drogi:
Czwartek, 5 stycznia 2023
I SPOTKANIE Z CYKLU #NIETAKIEŁATWESOCIALMEDIA
Cztery lata to z perspektywy social mediów cała wieczność. Kiedy cztery lata temu TikTok z przytupem wszedł do naszych smartfonów, był nowością i bardziej odgrywał rolę ciekawostki niż marketingowego must-have każdej marki. Teraz trudno wyobrazić sobie media społecznościowe bez TikToka, który zawładnął sercami odbiorców. Przewiduje się, że TikTok zdobędzie tytuł najszybciej rosnącej platformy w 2023 […]
Poniedziałek, 2 stycznia 2023
JAKIE WYZWANIA I PROBLEMY STANĘŁY PRZED BRANŻĄ WYDAWNICZĄ W 2022 ROKU
Rok 2022 był pełen wyzwań i działań. Rozpoczynaliśmy go z nadzieją, że okaże się on wolny od nieprzewidzianych perturbacji i będzie powrotem do pełnej normalności po pandemii. Niestety – przejdzie do historii pod znakiem brutalnej napaści Rosji na Ukrainę. Ta dramatyczna sytuacja znów wywróciła nam życie, poturbowała gospodarkę i wystawiła nas na trudną próbę. Wiele […]
Poniedziałek, 2 stycznia 2023
BRAK PERSPEKTYW NA STABILNE FINANSOWO ŻYCIE
Pod koniec 2021 roku Towarzystwo Naukowe im. Stanisława Andreskiego przeprowadziło krótką ankietę w środowisku redaktorów i korektorów. Organizacja zajęła się badaniem sytuacji właśnie tej grupy zawodowej, ponieważ, jak wskazano, „nie ma w Polsce organizacji, która reprezentowałaby redaktorów i korektorów”. Celem ankiety było zebranie odpowiedzi na kilka kluczowych dla tych zawodów pytań. Zastrzeżono przy tym, że […]
Poniedziałek, 2 stycznia 2023
Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury przeprowadziło drugą edycję badania sytuacji zawodowej tłumaczy literatury. Analiza została przygotowana w oparciu o dane dotyczące 550 umów, które zostały przekazane przez 204 respondentów i respondentek, czyli prawdopodobnie co piątej aktywnej tłumaczki lub tłumacza literatury w Polsce. Badanie przeprowadzono w dniach 30 czerwca – 25 sierpnia 2022 roku drogą internetową za pomocą […]
Poniedziałek, 2 stycznia 2023
28 grudnia nastąpiła zmiana cennika w Legimi, serwisie od ponad 10 lat udostępniającym książki cyfrowe w subskrypcji bez limitu. Korekta dotyczy wyłącznie osób, które aktywowały abonament od tego dnia, natomiast wszyscy mający obecnie włączoną usługę, zachowają dotychczasowe warunki korzystania z niej. Najtańszy z pakietów bez limitu, dający dostęp do e-booków z umową na 12 miesięcy, […]
Poniedziałek, 2 stycznia 2023
Badanie „OC&C Retail Proposition Index” już po raz dziesiąty wskazało, gdzie Polacy najchętniej robili zakupy. Swoją opinią na temat kilkudziesięciu różnych sieci wyraziło niemal 2,5 tys. osób. „W dziesiątej edycji naszego corocznego badania – publikowanej w czasie spadających nastrojów konsumenckich, spowodowanych rosnącymi kosztami utrzymania – ujawniamy, jak zmieniają się postawy i zachowania konsumenckie. Zaufanie po raz kolejny jest […]