BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 406
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Profil odwiedzających targi książki
„18. edycję Międzynarodowych Targów Książki w Krakowie odwiedziło 60 tys. gości. Taka liczba robi wrażenie. A gdyby tak zastanowić się kim są osoby, które nas odwiedzają? Pokusiliśmy się o stworzenie profilu modelowego uczestnika targów książki” – piszą organizatorzy krakowskiej imprezy wystawienniczej w komentarzu do wyników badania zaprezentowanych przy okazji tegorocznych obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich. 
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Najnowsze badanie PIK
Dlaczego tak lubimy promocje i czy służą one książce? – to hasło przyświecające analizie wyników badania opinii publicznej, jakie na zlecenie Polskiej Izby Książki przeprowadził Instytut MillwardBrown. Wynika z niego, że blisko połowa badanych (48 proc.) zadeklarowała, iż w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badanie kupowała książki (w tym książki dla dzieci). Statystyczny Polak kupił w tym czasie prawie cztery książki (3,8). 
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Rozmowa z Robertem Drózdem – autorem bloga Świat Czytników
Gdybyś miał wskazać najważniejsze rzeczy, za które z punktu widzenia e-czytelników, pochwaliłbyś i trzy rzeczy, za które ganiłbyś polski rynek książki elektronicznej, co by to było? Faktycznie, jako prowadzący Świat Czytników jestem trochę zewnętrznym obserwatorem polskiego rynku książki elektronicznej. Dla mnie jest to jednak wciąż obca dziedzina – podchodzę do tego tematu z pozycji czytelnika, który patrzy na biznes książkowy, jak na nieco inny świat i dziwi się rzeczom, które w tej branży nikogo nie dziwią. …
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Wtorek, 28 kwietnia 2015
Wtorek, 28 kwietnia 2015