BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 313
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Czwartek, 3 listopada 2011
… to wyższa sprzedaż książek
– Gdy usłyszałem po raz pierwszy o projekcie eLibri od razu miałem nadzieję, że pomysł przyjmie się na rynku i w końcu dostanę narzędzie, dzięki któremu moi pracownicy będą mogli pracować efektywnie. Jest wielka szansa na to, by komunikacja pomiędzy wszystkimi uczestnikami rynku książki przebiegała sprawniej i bez wykonywania zbędnych czynności. Taka lepsza komunikacja przyczyni się do ZWIĘKSZENIA SPRZEDAŻY KSIĄŻEK. Mając bowiem lepszą informację o książce – będziemy ich sprzedawali więcej – i wydawcy i …
Czwartek, 3 listopada 2011
Rozmowa z Tomaszem Meka – pomysłodawcą i twórcą oraz Norbertem Słupskim – menadżerem projektu eLibri
Zidentyfikujcie proszę adres www. elibri. com.pl… Norbert Słupski: Pod tym adresem kryje sie strona informacyjna o serwisie eLibri, a zarazem panel logowania do serwisu. Czym w praktyce jest eLibri? Tomasz Meka: To system dystrybucji informacji na rynku księgarskim. Chodzi o przepływ informacji o książkach dostępnych na rynku między wydawcami a dystrybutorami i księgarniami. NS: Dokładniej rzecz biorąc, mamy tu do czynienia z systemem wymiany informacji, który ma ułatwić każdemu z tych ogniw operowanie danymi o …
Czwartek, 3 listopada 2011
Czyli jak to działa…
Czym w praktyce jest usługa eLibri. Jakie funkcje spełnia, jakie zadania realizuje? Jak wspomaga przepływ informacji o książkach dostępnych na rynku i jak może wpływać na sprzedaż?
Czwartek, 3 listopada 2011
Czyli jak to było (i jest) z informacją o książce
Mało można wskazać we współczesnej historii rynku wydawniczego w Polsce wątków, które przez tyle lat powracałyby w branżowych dyskusjach, skutecznie antagonizując ich uczestników, co więcej bez efektów w postaci skutecznych rozwiązań dla branży wydawniczej w Polsce. Wystarczy wspomnieć debatę na temat ustawy o książce, która toczy się już lat kilkanaście – a ustawy jak nie było, tak nie ma.
Czwartek, 3 listopada 2011
Rozmowa z Michaelem Vogelbacherem, kierownikiem wydziału usług informatycznych w MVB Marketing und Verlagsservice des Buchhandels GmbH
Libreka prowadzi projekt Verzeichnis der Lieferbaren Bücher (Katalog Dostępnych Książek). Czym zajmuje się on w praktyce? Katalog Dostępnych Książek istnieje od 40 lat i pełni funkcję centralnego katalogu, który służy do wyszukiwania i zamawiania książek. Zawiera informacje o ponad milionie książek z oferty 20 tys. wydawnictw. Jest wyjątkowy, jeśli chodzi o jakość danych. Dodatkowo pozwala na przeszukiwanie zbioru ponad 1,7 mln archiwalnych tytułów. Od 2011 roku jest też oficjalną informacją na temat cen detalicznych wszystkich …