BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 408
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Piątek, 29 maja 2015
Rada Ministrów przyjęła kolejny projekt
Piątek, 29 maja 2015
Wyniki ogólnopolskiego badania
Z czego uczą się dzisiaj polscy studenci? Czy ksero naprawdę pustoszy studenckie kieszenie? A może w dobie internetu kserowanie podręczników to już przeżytek? Jakie miejsce w studenckim życiu zajmuje ściąganie materiałów elektronicznych? Co studenci sądzą o legalności swoich działań? Na te i wiele innych pytań odpowiadali uczestnicy projektu badawczego zorganizowanego przez studentów i absolwentów Wydziału Politologii UMCS w Lublinie z inicjatywy Wydawnictwa Naukowego PWN, przy wsparciu SAiW Copyright Polska, których wyniki zaprezentowano na Warszawskich Targach …
Piątek, 29 maja 2015
Odpowiedź rzecznika ORE
W poprzednim numerze „Biblioteki Analiz” (nr 10/2015) zamieściliśmy tekst zatytułowany „Klapa to delikatne słowo. Bezpłatne podręczniki i e-podręczniki w czarnej dziurze”, który stanowił omówienie ogromnych problemów Ministerstwa Edukacji Narodowej związanych z przygotowaniem bezpłatnych podręczników oraz e-podręczników, które miały być gotowe przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego. 
Piątek, 29 maja 2015
Rozmowa z Bogusławem Tobiszowskim, szefem marketingu w wydawnictwie Rebis
W którym roku zacząłeś pracę na rynku wydawniczym? Cytując Bohdana Smolenia – „ho, ho, ho, a może i dłużej”. Oficjalnie w 1994 roku, a wcześniej przychodziłem do Rebisu jako student dorobić sobie i wykonywałem różne prace od pakowania paczek i listów na pocztę, poprzez spedycje, rozładowywanie ciężarówek, po zakupy, w tym piwa starszym kolegom. No i sobie też. Jak od tamtego czasu zmienił się sposób patrzenia na promocję książki? Teraz są lepsze narzędzia, ale clou pozostaje to samo. …
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015
Piątek, 29 maja 2015