BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 191
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 26 marca 2007
„Magazyn Literacki KSIĄŻKI”
Mamy się czym pochwalić. Według najnowszych badań czytelnictwa, przeprowadzonych przez Bibliotekę Narodową i OBOP, aż 59 proc. bibliotekarzy wiejskich informacje dotyczące nowości książkowych czerpie z prasy branżowej. – Na drugim miejscu, wśród periodyków piszących o książkach, z 28 proc. wskazań, znalazł się „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” – twierdzi autorka badań, dr Olga Dawidowicz-Szymkowska.
Poniedziałek, 26 marca 2007
www.rynek-ksiazki.pl
Okazuje się, że sukcesy odnosimy nie tylko „na papierze”. Jedno z najmłodszych naszych dzieci, wortal Rynek-ksiazki.pl, gromadzi wokół siebie coraz większe grono użytkowników pragnących wiedzieć, co ciekawego dzieje się na rynku wydawniczym. Obecnie nasz bezpłatny newsletter z porcją świeżych informacji trafia codziennie do ośmiuset użytkowników.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Badania Biblioteki Narodowej
Aż o 8 proc. spadło w ciągu dwóch lat czytelnictwo w Polsce – wynika z najnowszych badań Biblioteki Narodowej. Jeśli czytamy, to częściej z obowiązku, niż dla przyjemności.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Rozmowa ze Stanisławem Wedlerem, prezesem Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
W ubiegłym roku WSiP osiągnęły bardzo wysoki zysk z działalności operacyjnej bliski 27 mln zł. Czy nie boi się pan krytyki, że wynik ten został osiągnięty kosztem uczniów i ich rodziców, do których trafiły podręczniki? Ich ceny mogły być przecież niższe. Nasz zysk zawdzięczamy nie tylko sprzedaży podręczników. Można też na to spojrzeć z innej strony – przez pryzmat efektywności. Poprzednio zatrudnialiśmy we WSiP ponad 460 osób osiągając podobny jak w poprzednim roku poziom przychodów …
Poniedziałek, 26 marca 2007
27 mln zł jednostkowego zysku netto, 31,15 mln zł jednostkowego zysku operacyjnego i 157,1 mln zł przychodów ze sprzedaży produktów – takie prognozy na 2007 rok zakłada zarząd Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Powstały na początku 2004 roku Instytut Książki po raz pierwszy ogłosił raport roczny. Podsumowuje on działalność Instytutu w roku 2006 i zawiera bogatą kronikę wydarzeń organizowanych i wspieranych przez krakowską placówkę. – Zrobiliśmy ten raport wyłącznie własnymi siłami – powiedziała Bibliotece Analiz dyrektor Magdalena Ślusarska, która kieruje Instytutem od końca 2005 roku.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Cztery kwartały roku 2006 wydawnictwo Muza zakończyło przychodami ze sprzedaży w wysokości 12,4 mln zł. W skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym wykazano jednak kwotę 20,8 mln zł, z czego ok. 7 mln zł przypadło na sprzedaż książek wydawnictwa Wilga, w które Muza zainwestowała w ubiegłym roku. Strata netto po czterech kwartałach wyniosła blisko 5 mln zł.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Niemiecki koncern Bertelsmann opublikował wyniki finansowe. Prezes Gunter Thielen powiedział, że spółka jeszcze nigdy nie była tak zyskowna. Jej obecna marża wynosi 9,7 proc., a chce osiągnąć 10 proc.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Ograniczenie wolności lub grzywna to kary, jakie chce wprowadzić MEN za propagandę homoseksualną w szkołach. Odpowiedni projekt ustawy ma powstać w ciągu miesiąca.
Poniedziałek, 26 marca 2007
Podróżujący pociągami Intercity od 12 do 25 marca trafili na książeczki z fragmentem poradnika „Błyskotliwa kariera”. To część kampanii reklamowej nowej serii Rebisu „52 wspaniałe pomysły”.