BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 374
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Czwartek, 6 lutego 2014
Wyniki pierwszego naboru
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłosiło wyniki pierwszego w tym roku naboru do programu „Promocja czytelnictwa i literatura”, priorytet „Promocja czytelnictwa”. 
Czwartek, 6 lutego 2014
Matras blisko zmian własnościowych
35-40 mln zł za pakiet większościowy, 45 mln zł za całą firmę, a może tylko 7-10 mln zł za akcje mniejszościowych udziałowców. Zakulisowa giełda trwa, a gra o Matrasa podsyca emocje branży. Z oczywistych powodów potencjalni inwestorzy nabierają wody w usta, powołując się na dobro negocjacji.
Czwartek, 6 lutego 2014
Matras przez lata był symbolem wszystkiego, co najgorsze na polskim rynku książki – nierzetelności, nieterminowości, nonszalancji wobec małych dostawców. Gdy kilka lat temu jeden z zagranicznych inwestorów zainteresowanych zakupem akcji Matrasa pytał mnie o opinię, poradziłem mu, że jeśli ma kupować, to niech porządnie sprawdzi, czy nie ma w szafie jakiegoś trupa i niech od razu przygotuje sobie zupełnie nowy zarząd, bo styl kierowania tą firmą bardziej przypomina budkę z kebabem niż standardy branży bądź …
Czwartek, 6 lutego 2014
Rozmowa z Krzysztofem Pindralem, prezesem zarządu firmy Heidelberg Polska Sp. z o.o.
W mediach branżowych pojawia się dużo informacji o firmie Heidelberg. Czy jest to świadoma polityka? Jak najbardziej. To są zamierzone działania kierownictwa firmy, jak i wszystkich pracowników. Jesteśmy jedną z największych firm w naszej branży i wiele oczu, siłą rzeczy, jest skierowanych na nas, co z jednej strony nobilituje, ale z drugiej nakłada obowiązki bieżącej informacji skierowanej do naszych klientów. Jednocześnie w tej chwili, w czasach kryzysu, wszyscy szukają oszczędności, czują to zwłaszcza redakcje czasopism branżowych, …
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014
Czwartek, 6 lutego 2014