BIBLIOTEKA ANALIZ
nr 319
Dwutygodnik "Biblioteka Analiz" to profesjonalny, prestiżowy informator o rynku wydawniczo-księgarskim. Pismo adresowane jest głównie do pracowników wydawnictw, hurtowni i księgarni, jego celem jest dostarczanie kadrze menedżerskiej szybkiej oraz rzetelnej informacji. Istnieje na rynku od 2000 roku, ukazuje się w objętości 16-24 str. W każdym numerze "Biblioteki Analiz" zamieszczane są informacje o wydarzeniach w branży, obszerne wywiady z jej czołowymi przedstawicielami, analizy poszczególnych sektorów rynku, szczegółowe prezentacje firm wydawniczych i dystrybucyjnych. Redakcja wyróżnia wydawnictwa dyplomem WYDAWCY ROKU (laureatem za 2016 rok zostało Wydawnictwo Świat Książki).  Dwutygodniowy cykl wydawniczy gwarantuje szybką reakcję na dynamiczne procesy zachodzące w branży wydawniczej. "Biblioteka Analiz" rozprowadzana jest wyłącznie w prenumeracie realizowanej przez wydawcę lub firmy kolporterskie (Ruch, Garmond, Kolporter).
W Numerze
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Eastbridge Group, firma inwestycyjna kontrolująca Empik, kupiła za 205 mln dolarów drapacz chmur na nowojorskim Manhattanie, o czym poinformowała „Rzeczpospolita” z 11 stycznia. Chodzi o sfinalizowanie przejęcia powstałego w latach […]
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
12 lutego roku do sprzedaży trafi ostatni tom (w-ż) „Encyklopedii Muzycznej PWM”. Publikacja zawiera przeszło 9 700 haseł, prawie 5 200 ilustracji. Łączny nakład wszystkich tomów wyniósł 555 tys. egz.
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Z początkiem stycznia 2012 roku wydawnictwa Langenscheidt i Pearson Central Europe rozpoczęły ścisłą współpracę na rynku polskim. Na mocy podpisanej umowy Pearson został wyłącznym dystrybutorem podręczników szkolnych i materiałów metodycznych […]
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
„Szykuje się niezła afera. ‘Mein Kampf’ Adolfa Hitlera będzie można kupić w każdym niemieckim kiosku. Dzieło wodza III Rzeszy będzie wydawane w odcinkach, w potężnym nakładzie 100 tys. egz. i […]
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Egmont Polska uruchomił nowy projekt wydawniczy Pluszakowo.pl – portal edukacyjny adresowany do najmłodszych użytkowników internetu, zbudowany wokół marki Pluszaki Rozrabiaki. Partnerem serwisu jest Wirtualna Polska. Pluszakowo.pl jest stroną, na której […]
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Polacy kupili 9 818 tabletów różnych producentów na Allegro w okresie przedświątecznym i świątecznym – wynika z analizy Manubia.pl na zlecenie technologie. gazeta.pl. Najwyższą sprzedaż notowały urządzenia firmy Goclever, a […]
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Kolejne zmiany w Grupie PWN „Informujemy, że w dniu dzisiejszym pan Piotr Ostaszewski złożył rezygnację z funkcji członka zarządu i dyrektora finansowego Carta Blanca, aby całkowicie skoncentrować się na pracy […]
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Repartycja dla wydawców w SAiW „Polska Książka”
W ostatnich tygodniach „Polska Książka” dokonała uznań na rzecz wydawców w kwocie 1.529.076,99 zł. W poprzednim numerze „Biblioteki Analiz” informowano już o wypłatach z tytułu rekompensaty za dozwolone kopiowanie dokonywanych przez Stowarzyszenie Autorów i Wydawców „Polska Książka” na rzecz wydawców w ramach repartycji środków zgromadzonych przez Stowarzyszenie.
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Rozmowa z Joanną Ćwiklak – dyrektorem działu promocji i Markiem Korczakiem – dyrektorem handlowym wydawnictwa Czarna Owca
Czarna Owca wydaje się obecnie najaktywniej promującym swoje e-booki polskim wydawnictwem. Bardzo odważnie postawiliście państwo na intensywny rozwój i promocję tej części oferty… Joanna Ćwiklak: Inwestycja i wprowadzenie do oferty e-booków były nieuniknione. Pojawiły się nowe możliwości dotarcia do czytelnika i błędem byłoby z nich nie skorzystać, tym bardziej, że przez publikacje elektroniczne trafiamy także do zupełnie nowego odbiorcy, takiego, który nierzadko szybciej sięgnie po książkę elektroniczną niż papierową.
Poniedziałek, 23 stycznia 2012
Wyzwania i zagrożenia światowej branży
Pojawienie się książki elektronicznej zmieniło, i wciąż zmienia, wszelkie aspekty rynku wydawniczego. Według większości prognoz w ciągu pięciu lat sprzedaż e-booków będzie zapewniać wydawcom 50 proc. wpływów. Mając to na uwadze, magazyn „Publishers Weekly” poprosił prezesów dziewięciu wydawnictw (m.in. Hachette, Baker Publishing Group, Harlequin, HarperCollins), by przedstawili pokrótce, jak zapatrują się na tę ewentualność, i w jaki sposób rozwinie się cała branża. Odpowiedzi okazały się zaskakująco zgodne. Jeśli jeszcze kilka lat temu wyzwania technologiczne napawały …