Poniedziałek, 19 czerwca 2006
Wirtualna Baza Danych
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru170
W najbliższych numerach postaramy się przedstawić najważniejsze osiągnięcia hurtowni Azymut, w znacznej mierze opierając się na materiałach z prezentacji, jaką dla swoich klientów przygotował na zakończone niedawno 51. Międzynarodowe Targi Książki. Na początek o rozwiązaniach informatycznych. Zachęcamy też innych dystrybutorów do przygotowania prezentacji, które przedstawimy na naszych łamach.                                                                                                                                                   REDAKCJA – Bardzo dynamicznie wzrasta wykorzystanie Internetu w naszej branży – twierdzi Teresa Włochyńska, prezes Azymutu. Jeszcze trzy lata temu udział sprzedaży internetowej w segmencie B2B w hurtowni wynosił jedynie 5 proc. W ubiegłym roku zamówienia elektroniczne stanowiły już 23 proc. ogólnej sprzedaży, a w pierwszym kwartale tego roku przekroczyły 30 proc. „Magazyn Wirtualny jest nowoczesnym i łatwym w obsłudze narzędziem, które umożliwia wygodne i szybkie przeszukiwanie oferty oraz składanie zamówień poprzez Internet – o dowolnej porze i z dowolnego miejsca”, czytamy na stronie internetowej Azymutu. Przyrost użytkowników Magazynu Wirtualnego jest chyba najlepszym tego potwierdzeniem – w pierwszym kwartale 2005 roku było ich 484, by w ostatnim kwartale osiągnąć liczbę 931. Są to księgarze, księgarnie internetowe oraz biblioteki. Kluczowym elementem elektronicznego systemu zamówień Azymutu jest jednak Wirtualna Baza Danych (WBD). Zasila ona nie tylko Magazyn Wirtualny, do którego kierowane są zamówienia na poszczególne tytuły. Powstające w niej opisy trafiają także do ponad stu księgarń internetowych (jak choćby Merlin), w tym księgarń hostingowych – tych tradycyjnych, które jakiś czas temu skorzystały z usługi hostingowej Azymutu, która w oparciu o swój schemat graficzny i funkcjonalny zaproponowała stworzenie stron internetowych ich placówek, oczywiście z możliwością prowadzenia sprzedaży. Skorzystało z tego 40 podmiotów. Dzisiaj ich internetowa baza tytułowa to właśnie WBD Azymutu, czyli ponad 150 tys. opisów bibliograficznych ze skanami okładek, z czego 30 475 dostępnych w Azymucie, 15 757 będących w obrocie, ale niedostępnych w zasobach dystrybutora, a ponad 106 tys. to tytuły wyczerpane. Ostatnio Wirtualną Bazę Danych znacząco wzbogaciły opisy zaczerpnięte z baz Centrum Informacji o Książce (CIOK) firmy, którą …
Wyświetlono 25% materiału - 307 słów. Całość materiału zawiera 1231 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się