Poniedziałek, 17 lipca 2006
Kurs public relations – cz. 4
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru173
Rozszyfrujmy najpierw skróty: MR oznaczać będziemy media relations, czyli wszelkie działania podejmowane we współpracy z mediami służące… public relations. Od razu zatem widać, że MR są częścią PR, czy może inaczej – są na ich usługach. Wydawałoby się zatem, że zdefiniowanie media relations umiejscowionych w całym spektrum narzędzi public relations to zadanie dziecinnie proste. Chodzi przecież o kontakt z dziennikarzem lub szeroko pojętą prasą w celu osiągnięcia założonego celu PR. O zakresie działań wchodzących w skład media relations (to one – przypomnijmy – będą głównym celem naszych rozważań) świadczyć mogą chociażby wizytówki kilku przykładowych firm PR. Nie zawsze i nie o wszystkim „W zakres tych usług wchodzi utrzymywanie w imieniu Klienta relacji z mediami oraz pełna obsługa procesu wymiany informacji pomiędzy organizacją komunikującą i mediami”, reklamuje się na swojej stronie agencja Optimum PR. Wspiera ona cały proces media relations włączając w to także opracowywanie materiałów dla mediów, współpracę przy redagowaniu materiałów o charakterze fachowym. „Nasze działania obejmują także dystrybucję materiałów informacyjnych, kontakt z przedstawicielami mediów oraz weryfikację wyników działań czyli monitoring mediów”, czytamy. Z wizytówki tej wyłowić można również passus wart komentarza. Napisano, że „efektywne media relations pozwalają świadomie zarządzać informowaniem określonych grup docelowych za pośrednictwem mediów. Świadomie, zatem zgodnie ze strategią danej firmy, we właściwym czasie i formie, w oparciu o bieżące zapotrzebowanie mediów na informacje”. Pogrubiony przeze mnie tekst zadaje kłam powszechnemu zdaje się twierdzeniu, że zadaniem specjalisty ds. public relations jest informowanie mediów o wszystkim – rzeczach ważnych i nieważnych, byle wykazać się przed szefem aktywnością …
Wyświetlono 25% materiału - 249 słów. Całość materiału zawiera 998 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się