Wtorek, 2 kwietnia 2024
RAPORT DOTYCZĄCY ORGANIZACJI WYDARZEŃ
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 614 (6/2024)
Agnieszka Karp-Szymańska, prezeska Fundacji CzasDzieci, promotorka czytelnictwa i badaczka, opracowała raport „Droga do czytelnika. Diagnoza potrzeb dziecięcego odbiorcy wydarzeń kulturalnych, ze szczególnym uwzględnieniem promocji czytelnictwa”. Przeczyć w nim można m.in.: Co decyduje o tym, że rodzic wybierze konkretne wydarzenie spośród morza innych? Co wpływa na tak złe doświadczenia dziecka podczas wydarzenia kulturalnego, że zniechęca go do udziału w kolejnych? Jakich upominków rozdawanych na imprezach nie cierpią rodzice? Co zrobić z młodszym rodzeństwem na wydarzeniu? Jakie są najważniejsze potrzeby nowoczesnego rodzica i nowoczesnego dziecka? Jakie są najpopularniejsze kanały informacji o wydarzeniach? „Raport jest próbą skonfrontowania obserwowanych przez respondentów przejawów promocji czytelnictwa z oczekiwaniami i aktualnymi potrzebami ich oraz ich dzieci, w kontekście sposobów spędzania czasu i oferty kulturalnej, z której korzystają” – tłumaczy autorka. Informacje zawarte w raporcie mają pomóc zrozumieć przedstawicielom instytucji kultury i osobom działającym na rynku książki i budującym ofertę kulturalną, promującym czytelnictwo, czego rodzice i dzieci oczekują. W ramach badań zostało przeprowadzonych 96 wywiadów pogłębionych z rodzicami dzieci od 3. do 10. roku życia, w trakcie których respondenci odpowiedzieli na 40 pytań otwartych w ramach czterostopniowego scenariusza. Dodatkowo zostało przeprowadzonych 10 wywiadów pogłębionych z ekspertami z zakresu edukacji kulturalnej. Obszerny raport w dużej mierze budują cytaty respondentów. Istotny wkład w badanie mieli także dyrektorzy i dyrektorki czołowych polskich festiwali skierowanych do młodego odbiorcy. Raport został opatrzony komentarzami psychologa. Najważniejsze rekomendacje, które mogą poprawić efektywność prowadzonych lub planowanych projektów proczytelniczych: 1. Konieczność zapewnienia bezpłatnych toalet i wody. 2. Konieczność dostosowania liczby uczestników wydarzeń do wielkości i jakości przestrzeni. Ścisk i tłok nie budują dobrego doświadczenia. 3. Konieczność zadbania o podstawowe potrzeby rodziców, zapewnienie im przede wszystkim możliwości odpoczynku w spokojnej przestrzeni. 4. Konieczność dostępności instytucji w weekendy, gdy rodziny mają możliwość skorzystania z oferty. 5. Konieczność dostosowania wydarzeń do możliwości i wyzwań rozwojowych dzieci zarówno w treści, jak i formie. 6. Konieczność maksymalnego odejścia od form podających na rzecz maksymalnego zaangażowania odbiorców. 7. Konieczność wykorzystywania naturalnych zainteresowań dzieci do budowy zajęć z nimi związanych, jednak …
Wyświetlono 25% materiału - 327 słów. Całość materiału zawiera 1310 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się