Czwartek, 12 marca 2009
Kolekcje prasowe
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru242
Sprzedaż kolekcji spadła w 2008 roku o ponad połowę – raportuje Agora. Cały rynek kolekcji kioskowych zmniejszył się w tym czasie o ok. 25 proc. (według wstępnych szacunków). Wygląda na to, że drapieżna (choć mocno spóźniona) konkurencja wydarła Agorze znaczną część tego lukratywnego rynku. Ale to tylko pozory – przyszłość dla tego sektora wydaje się mało optymistyczna. Wprawdzie rzeczywiście inni wydawcy nie notowali takich spadków na kolekcjach, a niektórzy mieli nawet wzrosty, jednak coraz bardziej wyraźny jest kanibalizm kolejnych wprowadzanych do sprzedaży serii. Rentowność tych projektów leci w dół na łeb na szyję. Dane dotyczące sprzedaży kolekcji za 2008 rok opublikowała dotąd jedynie Agora, wciąż lider tego rynku. Oczywiście są to dane szczątkowe, w rzeczywistości umowy autorskie i rentowność poszczególnych produktów stanowią tajemnicę handlową pomiędzy wydawcami i ich rozmaitymi kooperantami. Nawet jeśli część tych umów jest nam znana, nie wolno nam ich ujawniać, podobnie jak niepublikowanych danych innych wydawców, pozostańmy zatem przy tym, co zostało przez Agorę ujawnione. A dane te są, moim zdaniem, katastrofalne. Przychody ze sprzedaży kolekcji (nie tylko książek, właściwie w coraz mniejszym stopniu książek) wyniosły 63,2 mln zł. Zrealizowano aż 70 projektów (13 seryjnych i 57 jednorazowych). Łącznie sprzedano 3,6 mln egz. produktów. Dla porównania: w 2007 roku sprzedano 8 mln egz. przy 35 projektach. Nawet jeśli realizowano w 2008 roku tańsze przedsięwzięcia (a do takich w większości przypadków należą projekty jednorazowe), to i tak wyraźnie widać, że rentowność musiała ulec drastycznemu załamaniu. Agora ratowała się nie tylko uciekając od serii, ale – można …
Wyświetlono 25% materiału - 248 słów. Całość materiału zawiera 992 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się