Poniedziałek, 3 lipca 2006
Rozmowa ze Sławomirem Skłodowskim, prezesem i współwłaścicielem, oraz Krzysztofem Dadałem, członkiem zarządu i dyrektorem handlowym w PolPerfekcie
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru172
Firma PolPerfect istnieje już dobrych kilka lat. Na rynku książki aktywnie działa jednak od niedawna… Sławomir Skłodowski: To prawda. Nasze początki to rok 1997, w 2007 obchodzić będziemy dziesięciolecie. Zaczęło się od dystrybucji prasy specjalistycznej, której Empik potrzebował. To były tytuły krajowe? SS: Tak. Kolportowaliśmy także zagraniczne, ale już nie specjalistyczne, tylko popularne tygodniki, miesięczniki itd. Nasza przygoda z książką zaczęła się dopiero w kwietniu 2004 roku i była to oferta turystyczna – mapy, atlasy, przewodniki, głównie jednak mapy. Powód był prosty – tani produkt i bez minima logistycznego, charakteryzujący się zatem niską wartością dostaw oraz ich sezonowością. Trzeba było po prostu odpowiednio zareagować na wzmożone zakupy w maju i nagły ich spadek jesienią. Dlaczego wybór padł na PolPerfect? SS: Były to czasy, kiedy każdy dostarczał do Empiku sam. Megastory jeszcze dawał radę obsłużyć, ale już mniejszych salonów nie za bardzo. Pod pewnym względem kartografia jest podobna do prasy – ma cenę detaliczną i fizycznie też wiele się nie różni. Dzięki temu do codziennych dostaw prasy mogliśmy dołożyć dowolną liczbę map. Istotne dla nas było i to, że jako spółkacórka Empiku mieliśmy stały dostęp do danych na temat sprzedaży naszych tytułów. Dane te codziennie w nocy były importowane do naszego systemu, dając m.in. wiedzę o tym, który z naszych produktów, kiedy i w jakim sklepie został sprzedany. Dzięki temu wiedzieliśmy, co i dokąd dostarczyć – można powiedzieć bezpośrednio na półkę. Pod zamówienie. Krzysztof Dadał: Raczej – pod zapotrzebowanie. W efekcie unika się zarówno przerostów jak i niedoborów w zaopatrzeniu. O obecności towaru na półce decyduje również nie operatywność przedstawiciela handlowego dostawcy, tylko klient, który decyduje się kupić ten lub inny produkt. SS: Zaopatrywanie przez nas Empiku nie tylko w prasę, ale także filmy i muzykę, odbywa się właśnie na podstawie informacji z bazy danych. Nasza przewaga nad resztą dostawców jest więc taka, że oni za każdym razem muszą uzgadniać zamówienie z kierownikami salonów, my zaś mamy do dyspozycji precyzyjne narzędzia informatyczne. Nawet najlepsze narzędzie nie zastąpi jednak człowieka… SS: Dlatego właśnie kierownik salonu ma możliwość ingerowania w zamówienie (nawet jest to jak najbardziej wskazane), wiedząc na przykład, że do jego miasta przyjechać ma na spotkanie znany autor. KD: Chciałbym podkreślić fakt, że w PolPerfekcie nie ma czegoś takiego jak wspomniane już tutaj minimum logistyczne. Przy komasowaniu zamówienia realizowanego dla wszystkich branż w Empiku autentycznie opłaca nam się dołożyć jedną książkę do najmniejszego nawet salonu. Widząc, że gdzieś sprzedała się jedna tylko mapa Krakowa, na drugi dzień możemy ją dostarczyć na półkę. Bo my to widzimy w systemie. I to nasza druga przewaga. Z barierą minimum logistycznego spotykają się wszyscy – i dystrybutorzy, i sami wydawcy, którzy bezpośrednio współpracują z Empikiem. Pytanie, dlaczego weszliście w sprzedaż książek tak późno. SS: Dostawy za pośrednictwem Pol- Perfektu stały się możliwe po stworzeniu kompatybilnego oprogramowania z „empikowym”. Nie dysponowaliśmy również odpowiednią powierzchnią magazynową, firma znajdowała się zupełnie gdzie indziej niż teraz. Mieliście w planach stać się dominującym dostawcą książek do Empiku?SS: A skąd. Zaczęliśmy od wspomnianej już kartografii, a ponieważ nam to wyszło, sukcesywnie zaczęliśmy dołączać kolejne grupy produktów. W maju 2004 zmieniliśmy siedzibę, nie wynajmując jednak od początku całej dostępnej powierzchni. Rozwijamy się w sposób stopniowy i kontrolowany. W dostawach do Empiku stopniowo wyprzedzając konkurentów… SS: Nie wiem, …
Wyświetlono 25% materiału - 535 słów. Całość materiału zawiera 2141 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się
escort bayan trabzon escort bayan yalova escort bayan edirne escort bayan manisa bursa görükle escort