Czwartek, 28 maja 2020
CENY I SPRZEDAŻ WRACAJĄ DO POZIOMÓW SPRZED PANDEMII
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 523 (10/2020)
– Dane Nielsena to wspólna waluta do prowadzenia biznesu dla przedsiębiorców, którzy na podstawie uzyskanych informacji mogą zmniejszać ryzyko, wchodzić w obszary, które wydają się być atrakcyjne, wykorzystywać szanse – mówił Renek Mendruń, konsultant w Nielsen Book, w trakcie webinaru zorganizowanego przez tę firmę 22 maja. Łącznie na świecie jest ponad 40 mln tytułów w katalogu WorldCat, z czego w Polsce dostępnych jest 200 tys. numerów ISBN (tyle Nielsen odnotował w 2019 roku). Panel BookScan Polska Nielsena działa w kanale księgarskim w naszym kraju od lipca 2018 roku. I o ile w kraju macierzystym – Wielkiej Brytanii – ma 90 proc. pokrycia rynku, o tyle w kraju nad Wisłą ten udział jest znacznie mniejszy. Powód? Nie wszystkie podmioty zajmujące się sprzedażą książek zgodziły się przekazywać dane sprzedażowe. Obecnie dane dostarcza około 250 księgarń stacjonarnych (Świat Książki, BookBook, Książnica Polska, Bookszpan, i Między Kartkami) oraz dwie księgarnie on-line (Taniaksiazka. pl i Swiatksiazki.pl). Jak szacuje Renek Mendruń, obecnie Nielsen pokrywa mniej więcej 10-15 proc. rynku księgarskiego. Nielsen bada zakupy wyłącznie detaliczne. Sprzedaż b2b do bibliotek czy szkół nie wchodzi do zestawień. Łącznie w tym kanale firma obserwuje ponad 10 mln transakcji rocznie, gdzie średnia cena detaliczna książki drukowanej wynosi około 24-25 zł brutto. Dodatkowo Nielsen w Polsce posiada dane o sprzedaży w kanale „sieci handlowych” (sieci marketów, dyskontów, kiosków czy stacji benzynowych), w którym odnotowano ok. 25 mln transakcji rocznie. Przy połączeniu danych z obu paneli, łączna wartość sprzedanych książek w Polsce w 2019 roku to 750 mln zł, czyli, jak szacuje Biblioteka Analiz, ok. 1/5 całego rynku książki. Analiza wycinku nie zawsze daje pełen obraz sytuacji, ale może sygnalizować pewne zjawiska. Nielsen jest w stanie przeprowadzić do  indywidualnych potrzeb wielokierunkowe i szczegółowe analizy sprzedaży, cen i wielkości sprzedaży. …
Wyświetlono 25% materiału - 287 słów. Całość materiału zawiera 1149 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się