Poniedziałek, 27 maja 2013
50 tys. pracowników i 12,4 mld zł
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru355
Delikatny i umiarkowany optymizm to najkrótsza ocena stanu polskiej poligrafii, jaki powstał w oparciu o profesjonalne badania. Pierwszego dnia Targów Poligrafia w Poznaniu (21-24 maja) odbyła się jubileuszowa 25. Konferencja Policon. W jej trakcie Jacek Kuśmierczyk, kanclerz Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga i Jacek Bajger, partner z firmy badawczej KPMG, przedstawili trzecią edycję raportu „Rynek poligraficzny i opakowań z nadrukiem w Polsce”. Poprzednie edycje wywołały dyskusję branżową, gdyż metodologię badań i przedstawione wyniki wielu specjalistów uznało za kontrowersyjne i nie odzwierciedlające stanu rzeczywistego. Jednakże konsekwencja w kontynuowaniu podjętych przed dwoma laty badań zaowocowała i najnowsza wersja raportu traktowana jest obecnie jako jeden z najważniejszych obrazów polskiej poligrafii. Tegoroczny raport opracowano na podstawie ankiety, na którą odpowiedziały 272 firmy (o blisko 40 firm więcej niż w poprzedniej edycji raportu), a respondentami były głównie osoby kluczowe – właściciele lub managerowie. Główne tezy raportu to umiarkowanie pozytywna sytuacja w branży, dynamiczny wzrost przychodów branży poligraficznej, rozwój eksportu, a także coraz większe wykorzystanie Internetu i spodziewana konsolidacja branży. Wartość produkcji sprzedanej w branży poligraficznej rosła w ostatnich latach szybciej niż w innych branżach przemysłu przetwórczego, jednak przewiduje się, że tendencja ta nie zostanie utrzymana w tym roku. W 2012 roku przychody w całej branży wyniosły 12,8 mld zł, co oznacza wzrost o 4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Realnie, jak czytamy w raporcie, czyli z uwzględnieniem zmian cen, wzrost produkcji sprzedanej polskiej poligrafii w latach 2009-2012 wynosił przynajmniej 7,6 proc. rocznie. Charakterystyczna cechą polskiej poligrafii jest ogromny udział małych …
Wyświetlono 25% materiału - 245 słów. Całość materiału zawiera 980 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się