Piątek, 12 lipca 2019
A TARGI KSIĄŻKI W ROZWOJU
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeruBiblioteka Analiz nr 501 (12/2019)
Druzgocącą ocenę wystawił polskiemu rynkowi targowemu jeden z jego weteranów. W artykule zatytułowanym „Potrzebny rządowy program targowy”, zamieszczonym w „Rzeczpospolitej” z 25 czerwca, Alojzy Kuca napisał: „Polski przemysł targowy kurczy się. Coraz słabiej wspiera gospodarkę i nie podpowiada nowych pomysłów na biznes”. Alojzy Kuca jest związany z targami ponad 40 lat, jest też autorem kilkuset publikacji o targach, ich historii oraz o marketingu targowym. Był założycielem, redaktorem naczelnym i wydawcą „Gazety Targowej”, ukazującej się od 1971 roku, a od 1989 roku pisma „Art & Business. Sztuka Polska i Antyki”, jedynego międzynarodowego pisma o polskiej sztuce i antykach. W 1993 roku razem z Międzynarodowymi Targami Poznańskimi powołał pierwszy samorząd targowy – Polską Korporację Organizatorów Targów i Wystaw Gospodarczych, która potem została przemianowana na Polską Izbę Przemysłu Targowego. Pierwszy samorząd targowy skupiał 150 organizacji, w tym 58 organizacji targów, ale dzisiaj liczy tylko 17 członków. Przez wiele lat Alojzy Kuca był jej wiceprezesem, jednak w 2015 roku zrezygnował z honorowego członkostwa. W 2016 roku powołał Krajową Izbę Targową. Jak czytamy w artykule, tradycja targów gospodarczych sięga w Polsce 1920 roku, gdy powstały Targi Poznańskie, przekształcone następnie w Międzynarodowe Targi Poznańskie, które w czasach PRL miały monopol na organizację targów gospodarczych. Po zmianach po roku 1989 nastąpił gwałtowny rozkwit …
Wyświetlono 25% materiału - 206 słów. Całość materiału zawiera 827 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się