Poniedziałek, 13 lipca 2009
Jak wypromowano bestseller
CzasopismoBiblioteka Analiz
Tekst pochodzi z numeru251
Jak wypromować bestseller? Można włożyć wiele pracy i środków w intensywną akcję medialną, wspartą promocją w sieciach detalicznych. Można przekonać autora do odbycia promocyjnego tournee po kraju i wzięcia udziału w spotkaniach z czytelnikami. Albo trafić na takiego, który do wydawcy przyniesie nie tylko książkę, ale wręcz cały… pomysł na nią! I kieruje nim potrzeba, by ta dostępna była dla możliwie szerokiej grupy odbiorców. Nic nowego? To posłuchajcie. – Napisałem w życiu sporo książek. Ukazały się w ponad 40 krajach, w 25 językach. Po polsku wydano 26 – indywidualnych lub pod moją redakcją naukową, które udostępniłem w formie plików PDF na stronie internetowej Tiger.edu.pl/onas/ksiazkiPDF.html. Pierwsza powstała 25 lat temu, a ostatnia przed półtora rokiem. Im więcej ludzi zapoznaje się z tym, co myślę, tym lepiej. Niektóre książki, poruszające ważne problemy i interesujące dla czytelników, ukazywały się w nakładzie od kilkuset do kilku tysięcy egzemplarzy, postanowiłem więc – w porozumieniu z wydawcami – udostępnić je w Sieci. Poprzedni rekordowy nakład należał chyba do „Polski w świecie inflacji”, która wyszła w 1987 roku w 5000 egz., a w czasach już „nowych” w 3000 egz. rozeszła się „Moja globalizacja, czyli dookoła świata i z powrotem” – mówi prof. Grzegorz W. Kołodko, ponieważ to właśnie on i jego bestsellerowy „Wędrujący świat” (Wedrujacyswiat.pl) są bohaterami tej opowieści. 200 spotkań z czytelnikami – Ktoś mi kiedyś powiedział: panie profesorze, niech pan napisze książkę dla zwykłych ludzi i odpowie na pytanie: dlaczego jest tak, jak jest? Okazało się to najtrudniejszym pytaniem, jakie mi zadano. „Wędrujący świat” jest odpowiedzią, w której wykorzystałem nie tylko wiedzę naukową, ale także doświadczenie polityczne i obserwacje poczynione podczas wielu podróży. Bo gdy poszukuje się odpowiedzi na pytanie, dlaczego jest tak, jak jest, nie wystarczy ograniczać się do współczesności. Trzeba też pokazać przyszłość, co jest jeszcze ciekawsze i jeszcze trudniejsze. „Wędrujący świat” to taka wędrówka w czasie i przestrzeni. Pisałem go z wielką pasją, czasami jak w transie sypiając po kilka godzin. Zdarzało mi się coś podobnego w przeszłości, ale nigdy przez tak długi czas i nigdy przy takiej koncentracji. Długo się do tego pisania przygotowywałem, a myślałem o tym od dawna. Przeczytałem setki innych książek. Prowadziłem – w Polsce i na świecie – wykłady i seminaria o niektórych wątkach poruszanych w książce. Tak więc proces jej tworzenia był znacznie …
Wyświetlono 25% materiału - 377 słów. Całość materiału zawiera 1510 słów
Pełny materiał objęty płatnym dostępem
Wybierz odpowiadającą Tobie formę dostępu:
1A. Dostęp czasowy 15 minut
Szybkie płatności przez internet
Aby otrzymać dostęp kliknij w przycisk poniżej i wykup produkt dostępu czasowego dla Twojego konta (możesz się zalogować lub zarejestrować).
Koszt 9 zł netto. Dostęp czasowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Czas dostępu będzie odliczany od momentu wejścia na stronę płatnego artykułu. Dostęp czasowy wymaga konta w serwisie i logowania.
1B. Dostęp czasowy 15 minut
Płatność za pośrednictwem usługi SMS
Aby otrzymać kod dostępu, należy wysłać SMS o treści koddm1 pod numer: 79880. Otrzymany kod zwotny wpisz w pole poniżej.
Opłata za SMS wynosi 9.00 zł netto (10.98 PLN brutto) i pozwala na dostęp przez 15 minut (bądź do czasu zamknięcia okna przeglądarki). Przeglądarka musi mieć włączoną obsługę plików "Cookie".
2. Dostęp terminowy
Szybkie płatności przez internet
Dostęp terminowy zostanie przyznany z chwilą zaksięgowania wpłaty - w tym momencie zostanie wysłana odpowiednia wiadomość e-mail na wskazany przy zakupie adres e-mail. Dostęp terminowy wymaga konta w serwisie i logowania.
3. Abonenci Biblioteki analiz Sp. z o.o.
Jeśli jesteś już prenumeratorem dwutygodnika Biblioteka Analiz lub masz wykupiony dostęp terminowy.
Zaloguj się